سیستم مالیاتی مسلمانان باید تجسم رحمت الهی باشد

خبرگزاری شبستان:رییس موسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی با بیان اینکه سیستم مالیاتی مسلمانان باید تجسم رحمت الهی باشد، گفت: قوانین اسلام به دنبال دیکتاتوری نیست بلکه به دنبال گسترش رحمت در میان مردم آن هم به اشکال مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی اکبرنژاد رییس موسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی، شب گذشته در جلسه تفسیر تمدنی قرآن که در مجموعه فرهنگی شهدای هفت تیر برگزار شد، گفت: انسان باید خداوند را معبود خود قرار دهد تا به رحمانیت او متصل شود. تمدن اسلامی تمدن رحمت و بندگی و نماز عالی‌ترین مرتبه بندگی است نماد دین اسلام اقامه نماز و پرداخت زکات است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبرنژاد با اشاره به اینکه زکات جلوه رحمت بین بندگان است، ابراز کرد: با پرداخت زکات بسیاری از امور در زمین مانده انجام می‌پذیرد و مشکلات جامعه رفع می‌شود از این رو قوانین اسلام به دنبال دیکتاتوری نیست بلکه به دنبال گسترش رحمت در میان مردم آن هم به اشکال مختلف است.

رییس موسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی ادامه داد: زمانی که مردم متمکن می‌شوند خداوند به آنان دستور می‌دهد تا زکات دهند تا رحمت در میان زمین گسترش یابد. نماز و زکات نماد دولت و رحمت است.

وی با بیان اینکه زکات نوعی پرداخت مالیات در اسلام است، اظهار داشت: موارد مصرف زکات در راستای کاهش طبقات اجتماعی و رفع مشکلات مردم است خداوند متولی ثروت‌های بزرگ را انبیاء و اولیای الهی قرار داد چرا که آنان با زندگی زاهدانه‌ای که دارند می‌توانند آن ثروت‌ها را برای فقرا هزینه کنند تا جامعه از نظر طبقات اجتماعی متعادل شود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبرنژاد با استناد به آیات قرآن کریم مبنی براینکه سیستم مالیاتی مسلمانان باید تجسم رحمت الهی باشد، گفت: در تمدن ایمانی مسیر بندگی و رحمت الهی گسترش یافته و از مومنان این تمدن زیان و آسیبی صادر نمی‌شود.

رییس موسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی تصریح کرد: زمانی که خداوند برای معرفی خود از الوهیت خویش آغاز می‌کند بیانگر اصل بندگی است از این رو انسان باید همه امور را براساس بندگی بسنجد و هر عملی که انجام می‌دهد نباید با بندگی منافات داشته باشد.

وی با بیان اینکه عمل انسان زمانی مورد قبول است که با اخلاص و برای کسب رضای الهی صورت بپذیرد، عنوان کرد: انسان باید همه امور را با طراز بندگی بسنجد طبق صریح روایات؛ خدمت به مردم بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبرنژاد با اشاره به اینکه ما باید باور کنیم که خداوند به ما محبت دارد و این بزرگ‌ترین سرمایه انسان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: خداوند اگر کسی را دوست داشته باشد اگر گناه هم بسیار داشته باشد او را گرفتار مشکلات می‌کند تا گناهان او بخشیده شود.

کد خبر 682510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha