مراسم بزرگداشت یازدهمین سالگرد ارتحال  آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان:مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از برگزاری مراسم بزرگداشت یازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد نورموسوی مدیرکل روابط عمومی و بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز(3بهمن) در نشست خبری مراسم یازدهمین سالگرد بزرگداشت حضرت آیت الله فاضل لنکرانی گفت: مراجع تقلید پس از ائمه اطهار(ع) در زمان غیبت مرجعیت دینی را به عهده گرفتند و رسالت حفاظت از دین را به عهده دارند.

 

وی ادامه داد: تا زمانی که مرجعیت زنده است دین اسلام نیز پا برجا است زیرا مردم با اتصال به مرجعیت، دین و ایمان خودشان را بیمه می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد نورموسوی ادامه داد: مراجع در راه حفظ اسلام جانفشانی کردند و نمونه بارز آنان آیت الله فاضل لنکرانی است که خود را وقف اسلام کردند و در راه پاسداری از دین سلامتی خود را گذاشتند.

 

وی با بیان اینکه آیت الله العظمی فاضل لنکرانی خود را وقف اسلام کرده و نه فقط شیعه، تصریح کرد:  جهان اسلام به آثار این مرجع گرانقدر نشانگر شخصیت تمام ایشان است. ایشان جدا از شخصیت علمی عامل به عمل بودند و با عمل خود باعث  عزت علما و بزرگان دین می شدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین نورموسوی تصریح کرد: پشتوانه علمی و اخلاقی آیت الله فاضل لنکرانی ضمانتی برای انقلاب اسلامی بودند آیت الله فاضل شخصیتی تمام عیار بودند.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم ساگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی گفت: مراسم ساگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی علاوه به شهر مقدس قم در سراسر ایران و در کشورهای مختلفی از جمله انگلستان، سوئد، آذربایجان، مالزی، اندونزی، افغانستان و پاکستان  برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه بعد از امام خمینی (ره)، آیت الله فاضل لنکرانی دومین شخصیتی است که دارای چنین مقبولیتی است که از سراسر دنیا برای برگزاری مراسم سالگرد ایشان درخواستمی شود افزود: فعالیت ستاد مراسم سالگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی از دو ماه پیش آغاز شده است.

 

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد : مراسم سالگرد با مرکزیت مسجد اعظم قم، اول اسفندماه سال جاری همزمان با شام شهادت حضرت زهرا (س) بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور مراجع، علما، اندیشمندان، اساتید و فضلا و شخصیت‌های حوزوی و دانشگاه و شخصیت های استانی وکشوری برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه سه هزار 480 مسجد برای برگزاری همزمان مراسم یاد بود اعلام آمادگی کردند که 480 مسجد از شهر قم بودند، تصریح کرد: برگزاری برنامه ختم قرآن با عنوان تلاوت نور در مساجد کشور توسط ستاد مساجد کشور از جمله برنامه‌های مراسم بزرگداشت آیت الله فاضل لنکرانی است.

 

وی تصریح کرد: همچنین 276 مدرسه علمیه از سراسر کشور برای برگزاری این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند که بسته فرهنگی نیز برای ایشان ارسال شده است تا مراسم را تحت عنوان «تبیین اندیشه‌ها و جایگاه علمی و آثار برکات اخلاقی و علمی ایشان» برگزار کنند.

 

کد خبر 684561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha