ولایت پذیری شرط قبولی اعمال است

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ولایت پذیری شرط قبولی اعمال است، گفت: ولایت‌پذیری همان قبول داشتن ائمه اطهار(ع) به عنوان ولی و سرپرست است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم میرباقری استاد حوزه علمیه،در نخستین جلسه درس اخلاق که در حوزه علمیه حجت بن‌الحسن(عج) برگزار شد، گفت: ولایت پذیری شرط قبولی اعمال است.

وی افزود: اگر کسی نماز، روزه، حج و سایر اعمال را به جای آورد ولی ولایت اهل بیت(ع) را قبول نداشته باشد در قیامت به طور قطع مجازات خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه ولایت‌پذیری همان قبول داشتن ائمه اطهار(ع) به عنوان ولی و سرپرست است، ابراز کرد: ولی و سرپرست الهی وظیفه دارد در امور اجتماعی و دینی جامعه اسلامی را راهنمایی کند تا مسلمانان از گزند آسیب‌های احتمالی محفوظ بمانند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اسلام، دین خدا سالاری است، اظهار داشت: در جامعه اسلامی دستورات الهی به واسطه جانشینیان خداوند به مردم ابلاغ می‌شود، امروز در میان 73 فرق اسلامی تنها یک فرقه حق بوده و آن مکتب تشیع است.

وی فرقه وهابیت را یکی از فرقه‌های انحرافی در اسلام بیان کرد و گفت: این فرقه توسط ابن تیمیه پایه گذاری شد در پرونده سیاه این شخص می‌توان به همکاری او با انگلیس و زندانی شدن وی به دلیل خطاهایی که انجام داد، اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه اهل بیت(ع) تربیت شدگان مکتب الهی هستند، تصریح کرد: مهمترین رسالت و وظیفه اهل بیت(ع) تربیت انسان‌ها است بر همین اساس ائمه اطهار(ع) از هر خطا و اشتباهی مبرا هستند بنابراین کسانی که می‌گویند شاید پیامبر در روز غدیر به اشتباه امیرمومنان را به عنوان جانشین انتخاب کرد سخت در اشتباه هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به عظمت ماه رجب، بیان داشت: طبق صریح روایات؛ رجب ماه ولایت است؛ طلاب و روحانیون در این ماه باید خود را به لباس تقوا و انجام عمل صالح آراسته کنند. انسان به هر علمی که آگاهی می‌یابد باید عمل کند بر اساس کلام نورانی امام سجاد(ع) زیادی علومی که به آن عمل نمی‌شود موجب دور شدن انسان از خداوند می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اطاعت از خداوند در رفتار و عمل انسان اثر می‌گذارد و بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: روزهای پایانی ماه رجب ماه تکامل است این روزهای باقی مانده را دریابید تا در زمره این الرجبیون قرار گیرید.

 

کد خبر 699189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha