زیارتنامه کلاس معرفت در محضر ائمه اطهار(ع) است

خبرگزاری شبستان: آیت الله صدیقی گفت: حضرات معصومین روایت را در خور استعداد و فهم مخاطبانشان مطرح می‌ کردند اما در دعا چون خودشان با خداوند نجوا داشتند در اصل تجلی وجودی خودشان را به نمایش می‌ گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در برنامه عطر عاشقی که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، در شرح زیارت آل یاسین، گفت: زیارت بیعت با امامان است. زیارت ائمه معصومین(ع) خودشناسی و خداشناسی است که پیام توحیدی دارد، در واقع این زیارتنامه‌ها کلاس معرفت است، اسراری در دعاها و زیارت‌نامه‌های رسیده از ائمه معصومین(ع) وجود دارد که در روایات کمتر است.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه دعا تجلی عشق ائمه معصومین(ع) به خداست، عنوان کرد: هر زیارتنامه ویژگی خاص خود را دارد و تکراری نیستند، زیارتنامه آل یس هم که مخصوص امام زمان(عج) است همچون زیارت عاشورا حدیث قدسی از ناحیه خداوند است.

امام جمعه موقت تهران با اینکه در زیارت آل یاسین گویا انسان دین خود را به امام زمان(عج) عرضه می‌کند، اظهار داشت: امام زمان امین‌الله است اگر کسی با صدق نیت، اعتقادات، سلامتی، آبرو، خانواده خود را به امام زمان(عج) بسپارد، خداوند او را برای رسیدن به مسیر درست یاری خواهد کرد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه زیارتنامه کلاس معرفت در محضر ائمه اطهار(ع) است، ابراز کرد: حضرات معصومین روایت را در خور استعداد و فهم مخاطبانشان مطرح می‌ کردند اما در دعا چون خودشان با خداوند نجوا داشتند در اصل تجلی وجودی خودشان را به نمایش می‌ گذاشتند.

وی افزود: امروز با سم‌پاشی دشمنان و مفسدان اعتقادات مردم در خطر قرار دارد بنابراین برای ثبات قدم در مسیر دینداری یکی از سنگرها زیارت آل یاسین است که باید به آن توجه خاص داشت.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه سوره یس قلب قرآن کریم است، اظهار داشت: همانگونه که سوره یس قلب قرآن و کتاب تشریع است امام زمان(عج) نیز قلب عالم امکان و یعنی عالم تکوین هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه یس از اسماء مقدس خاتم پیامبران(ص) است، در زیارت آل یاسین به «داعی الله» بودن امام زمان(عج) اشاره شده است، ابراز کرد: دعوت پیامبر(ص) به سوی خداوند منحصر منبر نبود بلکه خواب، خوراک، صلح، جنگ و زندگی ایشان تماما دعوت به سوی خداوند بود، امام زمان(عج) نیز اینچنین هستند.

وی افزود: هر کس بخواهد به دعوت امام زمان(عج) لبیک بگوید باید خدا را بندگی کند، از ابتدا تا انتهای زیارتنامه آل یاسین راه بندگی را به ما یاد می‌دهند.

کد خبر 698053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha