فقها باید آمریکا و رژیم صهیونیستی را به دلیل عدم توجه به معاهدات بین المللی رسوا کنند

خبرگزاری شبستان: عضو تجمع علمای مسلمانان لبنان با اشاره به قوانین مشترک و پیمان های جهانی گفت: فقها باید تلاش کند و کشور‌هایی از جمله آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی را که ارزشی برای معاهدات بین‌المللی قائل نیستند را رسوا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،‌ شیخ مصطفی ملص چهارشنبه شب در افتتاحیه سومین کنفرانس بین‌المللی فقه، قانون و واقعیت‌ های اجتماعی گفت: این همایش به دنبال ایجاد آفاق جدیدی در برابر کارشناسانی که به موضوع اجتماعی اهمیت می دهند، است که موضوع مهمی به شمار می رود.

وی گفت:  مرکز پژوهش های اسلامی مجلس شورای اسلامی پیشقدم برای برگزاری این اجلاس شد و با این کار نقش پیشگامانه ‌ای در خصوص جوامع مسلمانان داشته که تقدیر و تشکر می کنم.

عضو تجمع علمای مسلمانان لبنان با اشاره به برخی فتواهای صادر شده گفت: متاسفانه شاهد هستیم که در جهان اسلامی برخی بدون علم و آگاهی کافی فتوا صادر می کنند و اعتقاد دارند که میان فقه و قوانین بشری تفاوت و تعارض وجود دارد.

ملص تاکید کرد: این افراد قطعا قصد ضربه زدن به فقه را دارند چرا که در حقیقت فقه و قانون مکمل یکدیگر هستند و نمی توان از هم جدا کرد.

وی گفت: کسانی که میان فقه و قانون تفاوت قائل می شوند با طرز فکر خود به دشمنی میان مردم و دولت‌ های حاکم دامن می ‌زنند.

عضو تجمع علمای مسلمانان لبنان با اشاره به قوانین مشترک و پیمان های جهانی گفت: فقها باید تلاش کند و کشور‌هایی از جمله آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی را که ارزشی برای معاهدات بین‌المللی قائل نیستند را رسوا کنند.

کد خبر 692770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha