۷۰ درصد از خانوارهای آذربایجان‌شرقی، مالک هستند

خبرگزاری شبستان: معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: ۷۰ درصد از خانوارهای ساکن در استان مالک محل سکونت خود هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، داریوش شمس، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با ارایه گزارشی از نتایج سرشماری سال 95 جمعیت آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: جمعیت استان سه میلیون و 909 هزار و 625 نفر است.

وی با بیان این‌که 51 درصد مردم استان به عبارتی یک میلیون و 989 هزار و 400 نفر مرد و یک میلیون و 920 هزار و 252 نفر یعنی 49 درصد زن هستند، خاطرنشان کرد: حدود 5 درصد جمعیت کشور در استان آذبرایجان‌شرقی ساکن است، که نرخ رشد جمعیت نسبت به دور گذشته افزایش نشان می دهد.

شمس با اشاره به این‌که میزان مهاجرت از استان 7/3 درصد بوده است، گفت: نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 نشان می دهد که 72 درصد جمعیت استان شهرنشین هستند که میانگین کشوری 74 درصد می باشد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که 23 طرح آماری با اعتبار 10 میلیارد ریال در استان اجرایی شده است، اظهار داشت: نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 قرار است در 21 جلد به تفکیک هر شهرستان منتشر و در اختیار نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان این‌که پنج درصد کل واحدهای مسکونی کشور در استان واقع شده‌ است، افزود: 33 درصد واحد های مسکونی در استان آپارتمانی هستند که بر اساس بررسی های بعمل آمده 6/5 درصد از کل واحدهای خالی مسکونی کشور در استان قرار دارد.

شمس با بیان این‌که رتبه پنجم کشوری در آپارتمان نشینی را داریم، گفت: بیش از 9 درصد از واحدهای مسکونی استان کمتر از 50 متر مربع زیربنا، 26 درصد 81 تا 100 مترمربع و 24 درصد 101 تا 150 متر مربع زیر بنا دارند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که 70 درصد از خانوارهای ساکن در استان مالک محل سکونت خود هستند، گفت: سالنامه آماری استان به زودی منتشر می شود و تمامی اطلاعات سرشماری سال 95 به صورت ریز در آن مجلد قابل دسترسی است، ضمن این‌که محتوای سالنامه در وب‌سایت سازمان نیز قابل دسترسی عموم می باشد.

کد خبر 688321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha