ایجاد چشم انداز شهری، نیاز اساسی برای پیشرفت و رسیدن به شهر رویایی

خبرگزاری شبستان: سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره به راهکارهای توسعه شهری گفت: ایجاد چشم انداز شهری، نیاز اساسی برای پیشرفت و رسیدن به شهر رویایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محسن عباسی، سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد امروز (19 بهمن) در نشست هم اندیشی شورای اسلامی شهر یزد با خبرگزاری ها با حضور رئیس شورا و سخنگوی این شورا گفت: مهمترین رسالت رسانه در جامعه جریان سازی است که شان نزول رسانه ها نیز بر همین اساس است و مطالبه ما از رسانه جریان سازی برای سیاست های درست ما است.


وی افزود: برخی مواقع عادت های نادرستی در جامعه وجود دارد که باید با همکاری رسانه ها به نوعی جریان سازی کنیم و با فرهنگ سازی این نوع عادت ها را از بین ببریم.

سخنگوی شورای شهر یزد تصریح کرد: نجات این شهر در زمینه های مختلف در پیاده محوری است که در این راستا نیاز به رسانه ها امری ضروری است و به نوعی تز روشنفکری را ترویج دهند.

عباسی بیان کرد: ما عادت های بد صنعتی داریم.

وی افزود: الان مطالبه عمومی برای پیاده محوری وجود ندارد و رسانه ها می توانند در این راستا گام اساسی بردارند.

سخنگوی شورای شهر یزد گفت: ما باید برای شهرمان چشم انداز داشته باشیم که نخبگان و خبرگان آن را ایجاد می کنند و رسانه ها نیز ان را ترویجی می کنند و در این راستا نیز هر شهر رویایی نیاز به رویا دارد که رسانه ها بایستی در این زمینه آرمان پردازی کنند.

عباسی بیان کرد: ما رسانه مداح نمی خواهیم و مدح رسانه ها سم مهلک شهر است و روزی که رسانه ها دستگاه ها را مدح کردند روز مرگ دستگاه ها است.

وی افزود: این شهر هیچ زمانی ظرفیت صنعتی شدن نداشته است که آب و فضای زیست محیطی و نیروی انسانی ان نیز شاهدی بر این امر است.

سخنگوی شورای شهر یزد بیان کرد: اگر ما به فناوری و اطلاعات و ارتباطات گام برداریم بسیار می توانیم پیشرفت کنیم.

عباسی خاطرنشان کرد: مردم یزد باهوش و هوشیار هستند که ما باید انها را راهنمایی کنیم و در این راستا نیز به نوعی افکار آنها را تقویت کنیم.

وی افزود: جریان سازی و ایجاد مطالبه مثبت و جهتمند مهمترین رسالت رسانه است.

سخنگوی شورای شهر یزد ادامه داد: دوره مگاپروژه ها گذشته است و امروز دوره پروژه ها کوچک با تاثیرات اجتماعی بزرگ است و پروژه ها کاملا مویرگی است.

کد خبر 688524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha