شورای شهر یزد، اولین شهر کشور در مسیر شفاف سازی فعالیت ها

رئیس شورای شهر یزد گفت: شورای شهر یزد به عنوان اولین شهر کشور در مسیر شفاف سازی فعالیت ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، غلامعلی سفید رئیس شورای شهر یزد روز گذشته در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد شهیدان صارمی و دانشجو گفت: خبرنگاران و مطبوعات را آینه شفاف مسائل شهر و استان می دانم و امیدوارم در این مسیر بهتر و درخشان تر ظاهر شوند.

غلامعلی سفید با تشکر از خبرنگارانی که در مسیر فعالیت شورای شهر یزد این نهاد را یاری کردند، تصریح کرد: بیان انتقاد، بیان کاستی ها، اشتباهات و کمبود ها توسط خبرنگاران همه و همه یاری گر ما در مسیری بودند که از این عیوب کم نداشت.

وی ادامه داد: در جوامع پیشرفته برای نظارت بر عملکردها و ساختارها به جای آنکه بازرس و دستگاه نظارتی گسترده شوند، فضای باز برای خبرنگاران و مطبوعات فراهم می شود تا نظارت توسط این سوی جامعه صورت گیرد.

رئیس شورای شهر یزد تصریح کرد: من به عنوان رئیس شورای شهر همواره از انتقاد استقبال کردم چراکه جریان نقادی، پیشنهاد و تذکر جریان مبارکی است.

سفید با بیان اینکه متاسفانه برخی سلایق شخصی این جریان را با تلاطم هایی روبرو می کند، گفت: خوشبختانه همراهی رسانه ها، شورای شهر یزد را در رسیدن به اهداف خود موفق تر کرده است.

وی ادامه داد: شورای شهر یزد اولین شهر در کشور است که در مسیر شفاف سازی برنامه های خود حرکت کرده است که سامانه شفاف سازی شهرداری یزد از جمله اقدامات زیبای انجام شده در این حوزه است؛ شفافیت، مدیون نقادی و حساسیت رسانه هاست و امیدواریم رسانه ها تا پایان از  شورای شهر مطالبه داشته باشند.

وی با اشاره به برخی اقدامات شورای شهر که نیازمند پیگیری و ورود رسانه ها است، اذعان داشت: یکی از طرح های ما ساماندهی اتباع بیگانه و هدایت آن ها از بطن شهر و بافت تاریخی به سمت مهمان شهرها و ایجاد یک مکان خاص برای آن ها، طبق قوانین بین المللی است.

سفید ادامه داد: آب یزد و فاضلاب موضوع دیگری است که شورای شهر یزد به جد وارد شده است تا آب خاکستری و فاضلاب شهر یزد به بخش خصوصی یا قسمتی از دولت واگذار نشود که نگاه ملی به آن داشته باشد بلکه دست شهرداری باشد تا به مصرف خود مردم یزد برسد.

رئیس شورای شهر یزد خطاب به خبرنگاران تصریح کرد: در نقد ها و اعتراضات به عملکرد شورای شهر مسائل را شخصی نکنید؛ نه اینکه از عملکرد بد شخص من بگذرید و اگر فسادی داشتم افشا نکنید بلکه محکم بایستید و اعتراض خود را فریاد بزنید ولی مسائل مربوط به شهر را به موضوعات شخصی محدود نکنید که از اثر بیافتد.

وی با بیان اینکه شاید نقدی به شورای شهر گرفته شود که چرا پاسخگوی مسائل نیستید، گفت: پاسخ این است که رویکرد و اولویت شورای شهر پیگیری برای حل مسائل و مشکلات مطرح شده است و در مرحله بعد وقت گذاری برای جواب دادن.

کد خبر 721229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha