سرانه کتابخوانی، نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی مهمترین رویکرد شورای اسلامی شهر یزد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به فعالیت های فرهنگی در شهر گفت: دغدغه فرهنگی مبتنی بر سرانه کتابخوانی، نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی مهمترین رویکرد شورای اسلامی شهر یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، ونوس عامری در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: ما شورای پنجم را شورای فرهنگی می دانیم زیرا در تمامی کمیسیون ها دغدغه فرهنگی وجود دارد و رویکرد کمیسیون فرهنگی نیز اولویت اول افزایش سرانه کتابخوانی در شهر یزد بود.

وی افزود: افزایش نشاط اجتماعی به عنوان اولویت ما و افزایش فعالیت های هنری و افزایش تعداد کمی و کیفی رویدادهای فرهنگی و هنری در شهر به عنوان رویکردهای دیگرمان بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: ما در شهر زیرساخت های فرهنگی کم داریم که سعی داشتیم در این زمینه گام های موثری برداریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: برگزاری رویدادهای برجسته هنری بر مبنای هویت یزد برای شناساندن یزد به جهانیان مانند سمپوزیوم خشت خام، پرسبوک و برنامه بازبافت از جمله اقدامات ما در این راستا بود.

عامری گفت: ما افتخار می کنیم که در یک سال توانستیم رویدادهایی را در یزد رقم بزنیم که شهرمان را به دنیا بشناسانیم.

وی بیان کرد: تئاتر چتر زندگی از جمله اقدامات دیگر ما بود که مردم ما با حضور در تئاترهای مردمی مورد توجه قرار گرفت و این رویداد ملی برای همیشه به یزد ارائه شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: در حوزه اجتماعی نیز ما دغدغه هایی در زمینه آسیب های اجتماعی و سلامت داشتیم که سعی کردیم ارتقا را در این زمینه داشته باشیم و از این طریق نشاط اجتماعی را افزایش دهیم.

عامری بیان کرد: جشن های تابستانه، جشن های محلات از جمله اقدامات ما در شهر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: محل نگهداری کودکان کار و گرم خانه، محل نگهداری زنان بهبود یافته از جمله اقدامات ما در زمینه آسیب های اجتماعی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: در زمینه ورزش نیز اقدامات مهم ما بوده است که ورزش همگانی و ورزش های بانوان به عنوان رویه ای برای ما بوده است که به صورت هفتگی و ماهانه این برنامه ها اجرا شده است.

عامری گفت: در شان یزد نیست که شهر یزد یک باشگاه ورزشی فوتبال و والیبال در سطح کشور ندارد.

وی افزود: باشگاه داری می تواند به تمامی ورزش ها کمک کند که در این راستا می توانیم کار جمعی را تقویت کنیم و باشگاه ها می توانند با ورود جدی در این راستا نشاط اجتماعی را افزایش دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: ما با رعایت موازین قانونی در راستای نشاط اجتماعی سعی داریم که کنسرت ها برگزار کنیم و تاکید ما نیز بر رعایت موازین است.

وی گفت: در زمینه حسابرسی نیز ما سال های 94، 95، 96 و 97 را دنبال کرده ایم و الان نیز با وجود تمامی سختی ها تاکنون انجام داده ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اقدامات در زمینه مساجد بیان کرد: خوشبختانه ما اقدامات خوبی با کانون ها مساجد داریم و سعی داریم  مساجد را تقویت کنیم.

وی افزود: ما معتقدیم که مساجد فرهنگسراهای مذهبی هستند و فرصت خوبی هستند که هنر و فرهنگ را با رویکرد مذهبی ترویج دهیم و در این راستا نیز همکاری با کانون های مساجد داریم.

 

کد خبر 744658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha