موفقیت در تربیت نسل جوان، در گرو نظام تربیتی مبتنی بر « صبر » است

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد ملی « صبر» در استان یزد با اشاره به اهمیت توجه به آموزش و پرورش به « صبر و مهربانی» گفت: موفقیت در تربیت نسل جوان، در گرو نظام تربیتی مبتنی بر « صبر » است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محبی، دبیر ستاد ملی « صبر » امروز (26 بهمن) در اولین همایش « صبر و مهربانی» در استان یزد گفت: در سطح کشور ستادی با محوریت ترویج صلح و بردباری و رضایت در سطح کشور تشکیل شده است که سعی شده تا به صورت فرا دستگاهی فعالیت های خود را داشته باشد. 

 

وی افزود: توجه به سبک زندگی ایرانی و اسلامی و همچنین حل ریشه آسیب ها به نوعی هدف اصلی ما است که سعی داریم تا از این طریق به نوعی قبل از ایجاد مشکل، صبر را در جامعه داشته باشیم.

 

دبیر ستاد ملی « صبر» تصریح کرد: در این زمینه نقش شبکه های اجتماعی بسیار اساسی است که میتوان به خوبی به امر صبر پرداخت و ما نیز باید به اهمیت آن توجه کنیم و صبر را در جامعه گسترش دهیم.

 

محبی خاطرنشان کرد: امروز بر اثر بسیاری از موضوعات ساده  بسیاری از پرونده ها از نزاع و قتل صورت گرفته است که می توان با بالا بردن صبر به نوعی این مشکلات را کاهش دهیم.

 

وی افزود: آمار درگیری و نزاع متاسفانه شایسته مردم ما نیست که باید برای آن چاره اندیشی جدی شود و ما می توانیم با استفاده از ظرفیت رسانه ای در این راستا گام برداریم.

 

دبیر ستاد ملی « صبر» گفت: ما در فضای مجازی نیز برنامه هایی داشته ایم که  هم اکنون قول های صبری به عنوان برنامه ای است که 20 هزار قول صبری  توسط مردم ثبت شده است.

 

محبی بیان کرد: یقینا اگر می خواهیم در جامعه ما صبر پیاده شود بایستی در بخش های مختلف جامعه از جمله مسئولان نیز این امر را داشته باشند و از مسئولان صبر اشاعه پیدا کند.

 

وی گفت: ما اگر بتوانیم  با همکاری ستاد استانی صبر به نوعی وجه علمی دانشگاه ها را افزایش دهیم و به آن توجه کنیم می توانیم به صورت علمی اقدام کنیم و صبر را در جامعه گسترش دهیم.

 

دبیر ستاد ملی « صبر» خاطرنشان کرد: اگر صبر در نظام تربیتی ما آمد برای تربیت نسل ما برد کرده ایم ولی در غیر اینصورت مشکلات متعددی خواهیم داشت.

کد خبر 689951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha