مساجد و مباحث دینی، گامی موثر در جهت کاهش مشکلات در جامعه

خبرگزاری شبستان: مدیر کل دادگستری استان یزد با اشاره به نقش مساجد در جامعه گفت: بهترین راهکار برای کاهش مشکلات و انحرافات در جامعه، توجه به مساجد و مراکز فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا حبیبی مدیر کل دادگستری استان یزد امروز (26 بهمن) در اولین همایش استانی « صبر و مهربانی» در یزد گفت: صلح و سازش، مساله ای است که هم در آیات متعدد قرآن بر آن تاکید شده است.

 

وی افزود: اثر اجتماعی صبر، امروز در جامعه به نحوی است که بسیار بالاتر از حکم قضایی است زیرا با صبر به نوعی باطنی اختلافات حل شده است و این به معنای مختومه شدن کامل پرونده است.

 

مدیر کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: قوه قضائیه گام های جدی برداشته است و سعی کرده تا برنامه های صلح و سازش را در جامعه پیاده کند.

 

حبیبی تصریح کرد: وظیفه ذاتی شوراها صلح و سازش است و هنوز هم ما به این بسنده نکرده ایم و به نوعی توجه ویژه ای به مشاوره در اختلافات خانوادگی، مشاوره های پیش از ازدواج و حین ازدواج شده است که گامی در جهت افزایش صبر است.

 

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی قوه قضائیه ستادی با عنوان ستاد صبر در استان تشکیل داده است که به منظور ترویج فرهنگ صبر فعالیت های خود را انجام می دهد.

 

مدیر کل دادگستری استان یزد گفت:در استان یزد با نقشی که علما و مساجد دارند، اقدامات بسیار خوبی در این راستا صورت گرفته چرا که هرچه ارتباط مردم با مساجد و مباحث دینی بیشتر باشد، قطعا میزان صبر و بردباری هم بالاتر است و مشکلات کمتر است.

کد خبر 689949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha