کسب رتبه ۲۸ کشوری توسط استان یزد در زمینه طلاق

خبرگزاری شبستان: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به برنامه های انجام شده در راستای آموزش و پیشگیری گفت: استان یزد در زمینه طلاق رتبه ۲۸ کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد حسین رحیمی زاده، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد امروز (22 آذر) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اهمیت پیشگری در مباحث مختلف  در جامعه گفت: ما میتوانیم از طریق پیشگیری بسیاری از مشکلات را کاهش دهیم و با کمترین هزینه از وقوع جرم و مشکلات پس از آن جلوگیری کنیم.

 

وی افزود: امروز حرکت ما باید به سمتی باشد که علاج را قبل از واقعه داشته باشیم و با فرهنگ سازی پیشگیری از وقوع جرم را داشته باشیم.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه ده های ما به سمتی رفته است که بعد از بحران و صورت گرفتن واقعه تصمیم گیری  می کنیم اما اگر پیشگیری انجام شود به مراتب شاهد مشکلات کمتری خواهیم بود.

 

رحیمی زاده تصریح کرد: چشم انداز ما به این سمت است که از پیشگیری به عنوان برنامه کلان در سطح کشور یاد کنیم که قسمت عمده فرهنگ سازی ان به عهده اصحاب رسانه است و بایستی در قسمت های فرهنگی و اجتماعی گام های اساسی برداریم.

 

وی ادامه داد: ما در استان یزد در بخش تحکیم خانواده برنامه های متعددی را دنبال می کنیم و از زمان تاسیس این بخش در سال 89 تاکنون نیز فعالیت های پیشگیرانه و همچنین مددکاری و مشاوره را داریم.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: بخش دیگر فعالیت های ما تفاهم نامه دادگستری با سازمان ثبت، بهزیستی و دفاتر ازدواج در زمینه آموزش های پیش از ازدواج بوده است که 16 ساعت مهارت های زندگی داده می شود و آن نیز در حال انجام است.

 

رحیمی زاده بیان کرد: در زمینه اعتیاد تیز برنامه به مراتب فراتر است به نحوی که با همکاری دستگاه های مختلف برنامه های پس از خروج و مراقبت دنبال می شود.

 

وی گفت: سازمان دهی بنگاه های املاک و مستغلات به عنوان برنامه ای دیگر است که ما آن را پیگری می کنیم و در این زمینه نیز هدف ما پیشگری امور قراردادها و سازمان دهی آنها است.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد بیان کرد: در یک سال اخیر تعداد پرونده های ارجاع شده در زمینه دعاوی خانوادگی تعداد 2 هزار و 619 مورد است که  از تعداد مراجعه به کارگاه ها 783 پرونده سازش شده و مابقی نیز به مراکز مشاوره چهارگانه رسیده است که 381 پرونده در جریان است و 326 پرونده نیز به سازش رسیده است.

 

رحیمی زاده خاطرنشان کرد: در دعاوی خانوادگی در کل استان 23 درصد کاهش ورودی به دادگستری داشته ایم .

 

وی گفت: ما در زمینه طلاق نیز با توجه به برنامه هایی که داشته ایم رتبه 28 کشوری داریم که امیدواریم این میزان طلاق روز به روز کاهش پیدا کند.

کد خبر 675977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha