کاهش ۲۲ درصدی دعاوی خانواده در ۱۰ ماهه ابتدای سال ۹۶ در یزد

خبرگزاری شبستان: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به اهمیت پیشگیری از جرم گفت: در مجموع بر اساس تلاش ها در ۱۰ ماهه دعاوی خانواده در استان ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

محمدحسین رحیمی زاده، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به تلاش های انجام شده در استان یزد در راستای پیشگیری از جرم به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: ما در چهار سطح فعالیت داریم که پیشگیری نیز در این زمینه می تواند بر این اساس فعال باشد که این محورها شامل آموزش های مختلف است.

 

وی افزود: آموزش های اولیه  و ثانویه به گونه ای است که آموزش های زندگی و مهارت های زندگی از جمله آنها است که آموزش های قبل از ازدواج و حین ازدواج به عنوان این آموزش ها است.

 

معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: آموزش های سطح سوم نیز مداخله در روند پرونده ها و اختلافات خانوادگی است که جهت سازش اقدام می شود.

 

رحیمی زاده تصریح کرد: در استان یزد در این زمینه چهار مرکز مشاوره توسط دادگستری ایجاد شده است  که تمام پرونده های اختلافات خانوادگی قبل از ثبت در دفاتر خدمات قضایی در آنجا ارجاع داده می شود و در کارگاه های آموزشی و مراکز مشاوره نیز این امر پیگیری می شود.

 

وی گفت: در نه ماهه ابتدای سال حدود 330 مورد از 1968 مورد پرونده به صورت سازش در آمده است که در این مراکز مشاوره صورت گرفته است.

 

معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد بیان کرد: در کارگاه ها در مجموع بر اساس تلاش ها در ده ماهه دعاوی خانواده در استان 22 درصد کاهش پیدا کرده است.

 

رحیمی زاده ادامه داد: آموزش های مربیان، خانواده ها و دانش آموزان به عنوان سه سطح است که با همکاری آموزش و پرورش در استان انجام می دهیم.

 

وی گفت: افتتاح رسمی دادگاه درمان مدار به عنوان یکی از فعالیت هایی است که ما در استان یزد نیز این را افتتاح می کنیم و با حضور مسئولان استانی و کشوری این امر انجام می شود.

 

معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: ترویج صلح و سازش به عنوان فعالیت کانون داوری ما است که از آبان ماه در استان یزد نیز اجرا می شود و به نوعی داور به عنوان جانشین قاضی است که در ان سعی شده از افراد با تجربه استفاده شود.

کد خبر 690192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha