فعالیت بیش از چهار هزار مؤسسه قرآنی در کشور

خبرگزاری شبستان: معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت بیش از چهار هزار موسسه قرآن و عترت در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حمیدرضا شیخ‌ویسی، معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در جمع خبرنگاران که در حاشیه آزمون استانی قرآن و عترت ترتیب یافت، اظهار داشت: هم اکنون بیش از چهار هزار موسسه قرآن و عترت در کشور فعالیت می کند.

وی با بیان این‌که حدود 2 هزار مؤسسه زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند، افزود: طبق آخرین دستورالعمل‌های ابلاغی مجوزهای مؤسسه های قرآن و عترت از سوی هیات رسیدگی به امور مؤسسه های فرهنگی قرآن و عترت صادر شده است.

شیخ‌ویسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بیش از 240هزار نفر شرکت کننده و قرآن آموز در بیش از 410 حوزه امتحانی، در آزمون سراسری قرآن و عترت شرکت کردند، گفت: این آزمون در رشته های حفظ، درک و مفاهیم و معارف قرآن کریم برگزار شد.

وی با بیان اینکه بیش از 87 درصد از شرکت کنندگان در این آزمون بانوان و بقیه آقایان هستند، ادامه داد: به بیش از سه هزار نفر از شرکت کنندگان که رتبه برتر را کسب کنند؛ جوایز نفیسی از جمله کمک هزینه سفر حج عمره، عتبات عالیات و جوایز نقدی اعطا خواهد شد.

معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که آزمون برای نخستین بار با مشارکت سازمان اوقاف و وزارت ارشاد برگزار می‌شود، گفت: قرار است معاونت قرآن و عترت و سازمان اوقاف و امورخیریه برای تمام شرکت کنندگان که نمره قبولی 60 از 100 بگیرند گواهینامه رسمی اعطا می شود.

شیخ‌ویسی با اشاره به این‌که این آزمون به صورت الکترونیکی در بیش از 70 شهرستان و 22 مرکز استان با حضور بیش از 12 هزار نفر از زندانیان سازمان زندان ها و کانون های اصلاح و تربیت برگزار شد، گفت: آزمون درک و مفاهیم نیز به صورت الکترونیکی 12 اسفند و آزمون شفاهی تا 18 ماه جاری با حضور بیش از 70 هزار نفر برگزار خواهد شد.

کد خبر 692927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha