تشییع پیکر ۱۱ شهید گمنام دفاع مقدس در تبریز

خبرگزاری شبستان: مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار تبریز امروز در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) پیکر ۱۱ شهید گمنام دوران دفاع مقدس را تشییع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با عزاداری و سوگواری شهادت دخت نبی مکرم اسلام مردم تبریز امروز میزبان 11 شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس بودند و با حضور در مراسم تشییع پیکر آن کبوتران خونین بال دوران ایثار و جهاد، با آرمان های امام و شهدا تجدید پیمان کردند.

بنابر این گزارش، مردم شهیدپرور تبریز، پیکر مطهر هفت شهید گمنام دوران جنگ تحمیلی را با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی همراهی کردند و با برپایی مراسم عزاداری، به پیشواز آیین‌های سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) رفتند؛ حضور اقشار مختلف مردم علیرغم بارش برف و برودت هوا قابل توجه بوده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار عزت‌الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: همه ساله در ایام فاطمیه و در آستانه سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) مردم سراسر استان میزبان تعدادی از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس هستند.

وی ادامه داد: دو شهید گمنام دفاع مقدس پس از تشییع از میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز به دانشگاه فنی و حرفه‌ای تبریز منتقل و طی مراسمی ویژه به خاک سپرده می‌شوند و بقیه شهدا رد شهرهای دیگر استان پس از تشیع خاکسپاری خواهند شد.

سردار جعفری افزود: از مجموع 11 شهید گمنام، دو شهید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تبریز، دو شهید در محله قراملک تبریز، سه شهید در شهرستان اسکو، دو شهید در هوراند و دو شهید در کشکسرای مرند خاکسپاری می شوند.

کد خبر 690878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha