بهره گیری بیش از ۲۰۴ هزار نفر از خدمات هلال احمر استان یزد در نوروز ۹۷

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به برنامه نوروز ۹۷ در هلال احمر یزد گفت: بیش از ۲۰۴ هزار نفر از خدمات هلال احمر استان یزد در نوروز سال جاری بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محسن حرازی زاده یزدی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد امروز (20 فروردین) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: ما در ایام نوروز طرح های مختلفی را در دست اقدام داشتیم که طرح فرشتگان ، امداد و نجات و سلامت مسافران از جمله این طرح ها بوده است.

 

وی افزود: یکی از طرح های ما « امداد و نجات»  بود و در قالب 18 پایگاه فعالیت داشتیم که 12 پایگاه ثابت و شش پایگاه سیار در این زمینه برنامه داشتند و بیشتر خدمات امداد و نجات ما جاده ای بوده است.

 

حرازی زاده یزدی خاطرنشان کرد: بحث دیگر ما حوزه جوانان بود که بیشتر در بحث راهنمایی مسافران نوروزی در قالب طرح « سلامت مسافران نوروزی» عمدتا در ورودی های شهر فعالیت می کردند و 24 پایگاه را نیز اداره می کردند تا مسافران نوروزی آرامش داشته باشند و در این راستا نیز قریب به هزار نفر در حوزه جوانان در این طرح حضور داشتند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: تعداد مسافران خدمات گیرنده در این حوزه 204 هزار و 651 نفر بودند که 2 هزار و 172 نفر از پایگاه سیار ما استفاده کردند.

 

وی افزود: تعداد 15 هزار و 316 نفر در کمپین « نه به تصادفات» در استان یزد شرکت کردند که این امری در جهت کاهش تصادفات صورت گرفت و در این زمینه نیز اقلامی مانند نقشه استان، بروشورها در بین مسافران ارائه شد.

 

حرازی زاده یزدی تصریح کرد: طرح نوروزی ما از 15 اسفندماه آغاز شد و تا 25 فروردین ماه ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: ما سه تیم امداد کوهستان داریم که اردکان و تفت و یزد در کنار تیم واکنش سریع فعالیت دارند و از لحاظ فنی و علمی نیز پیشگام هستند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد بیان کرد: مجموع نیروی عملیاتی به کار گیری شده 466 نفر و 47 مورد مجموع خدمات آمبولانسی ما بوده است.

 

حرازی زاده یزدیبیان کرد: ما در بافت تاریخی شهر مشکلاتی داریم که کوچه های باریک و آوار سنگین  به نوعی از جمله این مشکلات است که امداد رسانی به بافت تاریخی را مشکل کرده است ولی کارهایی انجام شده است و امیدواریم با برنامه ریزی ها بتوان اقدامات مناسبی انجام دهیم.

 

وی گفت: تدوین سند راهبردی جمعیت هلال احمر استان یزد یکی از اقدامات ما است که در حال پیگیری آن هستیم.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد بیان کرد: تعامل اورژانس و امداد یکی از اقدامات ما است که اعزام ها با اطلاع رسانی از 110 و 115 صورت می گیرد و از این طریق نیز بر اساس بعد مسافت امداد رسانی از بخش های مختلف صورت می گیرد.

 

حرازی زاده یزدی ادامه داد: ما با تمامی نهادهایی که ارتباط داریم سعی کرده ایم هماهنگی مناسبی داشته باشیم و در این زمینه نیز طرح های مختلفی را پیگیری می کنیم.

 

وی افزود: عمده ترین طرح ما در هلال احمر استان، اعتماد سازی و فعالیت های داوطلبانه اعضا است که این طرح به عنوان اولین طرح ما است .

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد:مرکز جامع توانبخشی هلال احمر به عنوان فعالیت در دست اقدام ما است که  فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی به عنوان فعالیت های این مرکز است و سعی داریم تا با برند هلال احمر فعالیت مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

کد خبر 698640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha