شاخص های کمی و کیفی حقوق شهروندی مورد توجه ویژه قرار می گیرد

خبرگزاری شبستان: مولاوردی گفت: هرگونه نظام تشویق و انتخاب دستگاه های برتر در حوزه های مختلف طبق شاخص های کمی و کیفی حقوق شهروندی صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهور امروز در همایش حقوق شهروندی که در دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد، از تهیه لایحه تاسیس نهاد حقوق شهروندی توسط دولت خبر داد.

وی ادامه داد: به صورت جدی جدیت پیگیر این مسأله هستیم تا در صورت تحقق آن، مرکزی برای دادخواهی مردم در حوزه حقوق شهروندی وجود داشته باشد.

مولاوردی تهیه پیش نویس تفاهم نامه های مختلف با بازیگران حقوق شهروندی را از دیگر اقدامات دولت در این زمینه برشمرد و خاطرنشان کرد: در این رابطه با انجمن های حقوق شهروندی، دانشگاه ها، کانون های وکلا و سایر نهادهای مدنی تفاهم نامه های همکاری منعقد خواهد شد.

وی، تدوین آیین ها و روش های غیرقضائی برای تحقق سریع و آسان تر حقوق شهروندی را از دیگر برنامه های دولت دوازدهم برشمرد و افزود: اگر این طرح اجرایی شود، بسیاری از مشکلات مربوط به دادرسی ها در دستگاه قضائی حل و فصل خواهد شد.

دستیار ویژه رئیس جمهور ادامه داد: طبق این طرح مردم برای رفع مشکلات حقوقی خود تنها مجبور به مراجعه به دستگاه قضائی نخواهند بود، به عبارت دیگر، به دنبال تدوین شاخص های کمی و کیفی برای تحقق حقوق شهروندی هستیم.

وی اظهار کرد: این اقدام با هدف نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی مختلف و به منظور کاهش موازی کاری در ادارات در دست تهیه است که گزارش نهایی آن مبنای عملکرد دستگاه های اجرایی خواهد بود.

 

کد خبر 701337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha