وحدت حول محور ولایت افتخار نیروهای مسلح است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: وحدت و اقتدار نیروهای مسلح نیز در سایه تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح، که به مناسبت روز ارتش در میدان آذربایجان برگزار شد، اظهار داشت: عزت و اقتدار کنونی نظام اسلامی ایران مرهون وحدت، همدلی و مجاهدت نیروهای مسلح است.

وی با تأکید بر این‌که ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح با حفظ وحدت و تبعیت از ولایت در مسیر تعالی نظام فعالیت می کند، تصریح کرد: به جرأت اعلام می کنیم؛ امروز نه آمریکا، نه اسرائیل و نه رژیم آل‌سعود هیچ یک توان مقابله با اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید ربر این‌که وحدت و اقتدار نیروهای مسلح نیز در سایه تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی رقم خورده است، گفت: اگر امروز رژیم صهیونستی و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی، ملت ایران را تهدید می‌کنند، نشان از اقتدار ماست، چراکه جز تهدید قادر به هیچ اقدام دیگری نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم وحدت حول محور ولایت را از جمله ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ارتش همواره در کنار ملت و برای ملت بوده است و این پیوند ناگسستنی می باشد؛ به عبارت دیگر وفاداری ارتش به انقلاب اسلامی و پیوستن به صفوف مردم در بهمن 57 خاطراتی ماندگار در تاریخ معاصر کشور به یادگار گذاشته است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که ارتشیان از ۱۹بهمن 1357 به تدریج با انقلاب اسلامی همراه شدند و به صفوف مردم پیوستند، افزود: این در حالیست که بسیاری از قائله‌ها و توطئه‌های ضدانقلاب در نخستین سال‌های پیروزی نهضت ملت ایران با جانفشانی برادران ارتشی خنثی شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: عده‌ای از نخستین روزهای پیروزی انقلاب به دنبال انحلال ارتش بودند و برخی با تبلیغات منفی علیه این نهاد درصدد تخریب ارتش برآمدند، اما دیدگاه امام خمینی(ره) در چنین شرایطی حفظ ارتش و توصیه به نظم و رعایت سلسله مراتب بوده است.

کد خبر 700386

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha