مشاغل خانگی؛ ظرفیتی مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری شبستان: شرکت دانش بنیان کارآفرینی ایرانیان، به عنوان مرکزی موفق در زمینه اشتغال خانگی توانسته در زمینه های مختلف اشتغال‌زایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، شرکت دانش بنیان کارآفرینی ایرانیان، که به همت جمعی از جوانان تحصیل‌کرده، با انگیزه و مستعد راه‌اندازی شده است؛ امروز به عنوان مرکزی موفق در زمینه اشتغال خانگی توانسته در زمینه های مختلف اشتغال‌زایی داشته باشد.

مصطفى جهان فر، مدیر عامل مرکز کارآفرینى ایرانیان امروز در نشست خبرى با اصحاب رسانه استان به ارایه گزارشی از فعالیت های این شرکت دانش‌بنیان در نقاط مختلف کشور پرداخت و اظهار داشت: این مرکز خود را مکلف به حرکت در مسیر توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه اقتصاد، خودکفایی و تولید ملی می داند.

وی با بیان این‌که مشاغل خانگی؛ ظرفیتی مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، خاطرنشان کرد: مرکز کارآفرینى ایرانیان در زمینه زراعت، باغبانى، شیلات و پرورش زالو فعال است و توانسته صدها خانواده ایرانی را با سرمایه‌ای اندک صاحب کسب و کاری پر رونق بکند.

جهان فر با بیان این‌که هم اکنون در بیش از ٢٠٠ مزرعه در نقاط مختلف ایران پرورش زالو با نظارت این شرکت انجام می شود، تصریح کرد: از محل سرمایه گذارى هاى در این حوزه براى ٣٠٠ نفر به صورت مستقیم و براى یک هزار و دویست نفر به صورت غیرمستقیم، اشتغالزایى شده است.

مدیر عامل مرکز کارآفرینى ایرانیان از پرورش یک میلیون قطعه زالو با برترین متد علمى توسط این شرکت دانش بنیان خبر داد و عنوان کرد: هدف این شرکت، دستیابى به پرورش صد میلیون زالو سالم در آینده نزدیک و توسعه فعالیت هاى صادراتى مى باشد.

وی ادامه داد: قیمت هر یک عدد زالو در کشورهاى آمریکا، روسیه، انگلستان و … بیش از ١٢ دلار است و به همین دلیل سود خوبى براى فعالین این حوزه به همراه دارد؛ این در حالیست که متاسفانه در حال حاضر ٨٠ درصد نیاز کشور از محل واردات زالوى آلوده از برخى کشورهاى همسایه صورت مى گیرد.

تهدید استفاده از محصولات تراریخته در کشور جدی است

محسن صائمی، رییس هیأت مدیره مرکز کارآفرینی ایرانیان نیز در سخنانی با بیان این‌که این شرکت در زمینه کشاورزی نیز اقدامات ارزشمندی در زمینه اشتغال‌زایی انجام داده است، گفت: شعار صنعتی شدن کشاورزی کشور باید به معنای واقعی کلمه و در عمل محقق شود.

وی با بیان این‌که متأسفانه بحران آب در کشور تبدیل به معضلی جدی برای امروز جامعه شده است، گفت: این در حالیست که شاهد مصرف بی رویه سموم کشاورزی و محصولات تراریخته در کشور هستیم، این امر سلامت آحاد جامعه را تهدید می کند.

صائمی با بیان این‌که سالانه از درگاه قانونی بیش از 960 تن حشره‌کش وارد کشور می شود، افزود: چند برابر این رقم نیز برای استفاده در باغات کشاورزی به صورت غیرقانونی قاچاق می شود، متأسفانه هیچ گونه نظارتی در زمینه استفاده از سموم شیمیایی در کشاورزی کشور وجود ندارد.

رییس هیأت مدیره مرکز کارآفرینی ایرانیان ادامه داد: این شرکت به سمت تولید محصولات کشاورزی ارگانیک بدون استفاده از سموم شیمیایی حرکت می کند و اعتقاد داریم اگر امور به بخش خصوصی واگذار شود، بهتر از دولت می توان معضلات جدی امروز را برطرف کرد.

صادرات زالو جایگیزینی مناسب برای نفت خام

حامد ترحیب، نماینده شرکت دانش‌بنیان کارآفرینی ایرانیان نیز در سخنانی با تأکید بر این‌که به دنبال خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش با مشاغل خانگی هستیم، گفت: شرکت دانش‌بنیان کارآفرینی ایرانیان علاوه بر پرورش زالو، در زمینه تکثیر کفش‌دوزک، عقرب سیاه و گلدان‌های پرورش زعفران نیز فعال است.

وی با بیان این‌که در زمینه پرورش زالو به کشور روسیه به صورت جدی وارد عمل شده‌ایم، افزود: قیمت تمام شده هر زالوی زنده برای صادرات حدود 80 سنت است، در حالی‌که طرف روس هر زالو را به قیمت 10 تا 12 دلار خریداری می کند، به عبارت دیگر می توان صادرات زالو را جایگیزینی مناسب برای نفت خام قرار داد.

ترحیب با بیان این‌که کشورهای گرجستان، ارمنستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز درخواست زالوی ایرانی دارند، افزود: صادرات 5 قطعه زالو برابر است با یک بشکه نفت، اگر بتوان تنها در زمینه زالو صادرات را در سطح وسیع ترویج دهیم، بی نیاز از صادرات نفت خواهیم بود.

کد خبر 698929

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha