نصف مردم ایران اضافه وزن دارند

خبرگزاری شبستان: قاضی زاده هاشمی گفت: هم اکنون نصف مردم ایران اضافه وزن دارند که حدود ۵۰ درصد مردم کشور نیز نمی دانند دچار فشار خون هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در جمع خبرنگاران تبریز با تأکید بر این‌که مهم‌ترین اولویت ما ارتقای سلامت جامعه است، اظهار داشت: عمده ترین مشکل بخش سلامت کشور مراقبت مردم از خود است.

وی با بیان این‌که نیازمند کارهای فرهنگی برای ارتقای شاخص‌های سلامت هستیم، خاطرنشان کرد: امروز شایع ترین علت مرگ و میر مردم ایران مربوط به بیماری های غیرواگیر در نتیجه پرخوری، کم تحرکی و مصرف زیاد نمک، شکر و روغن است، چنانکه نصف مردم ایران اضافه وزن دارند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به این‌که حدود 50 درصد مردم کشور نمی دانند دچار فشار خون هستند، افزود: هدف ما در سال جاری ادامه کارهای فرهنگی برای ارتقای سلامت جامعه است، حرکت در این مسیر مهم و تاثیرگذار شاید به سال ها زمان نیاز داشته باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به این‌که تنها راهکار مهم و اصلی برای مقابله با انواع بیماری هاغ پیشگیری است، افزود: وضعیت شاخص های مختلف سلامت در مقایسه با حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور مطلوب است، بهترین قاضی در این زمینه مجلس شورای اسلامی است که دستگاه نظارتی قوه اجرایی به شمار می رود.

وی با اشاره به این‌که حوزه بهداشت و درمان کشور ضعف های جدی نیز دارد که مردم نیز شاهد آن هستند، گفت: اعتقاد داریم ضمن رفع مشکلات موجود، حرکت به سمت بهبود وضع در حوزه سلامت نیز تسریع شود؛ هرچند شرایط کنونی خوب است اما عالی نیست؛ مردم هم باید انگیزه خود را برای سلامتی خود افزایش دهند.

قاضی زاده هاشمی از فعالیت مجمع ملی سلامت در سطح ملی و استانی خبر داد و گفت: فعالیت این مجمع مفید و موثر در ارتقای شاخص های سلامت جامعه است که با حضور 9 وزیر و استانداران سراسر کشور جلسات خود را برگزار می کند،همکاری بین دستگاه های مختلف اجرایی در قالب مجمع ملی سلامت کشور بسیار خوب است.

کد خبر 700526

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha