موارد مصرف زکات در مبانی دینی مشخص شده است

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به تاکید آیات قرآن در خصوص زکات گفت: آحاد جامعه، زکات های مستحبی را در کنار واجبات مورد توجه بیشتری قرار دهند زیراکه زکات در راه حمایت از محرومان هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع فعالان و مبلغان فرهنگ زکات در مراغه با تاکید بر لزوم اهتمام در ترویج این فریضه الهی اظهار داشت: کم توجهی به زکات در شان نظام اسلامی نیست.

وی با اشاره به این‌که فعالیت روحانیان در عرصه های تبلیغی زکات قابل توجه است، ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر، فریضه زکات مورد بی مهری و کم لطفی قرار گرفته و این در شان نظام اسلامی نیست.

امام جمعه مراغه افزود: در گذشته حتی در روستاها اهتمام بیشتری به پرداخت زکات به ویژه در محصولات کشاورزی و زکات های مستحبی می شد.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که موارد مصرف زکات در مبانی دینی مشخص شده است، تصریح کرد: زکات های جمع آوری شده در شهرها، هیج گاه در شان ملت و نظام اسلامی نبوده و مردم و مسئولان باید توجه بیشتری در این زمینه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به تاکیدات ائمه معصومین(ع) و قرآن کریم در خصوص زکات گفت: آحاد جامعه، زکات های مستحبی را در کنار واجبات مورد توجه بیشتری قرار دهند، چراکه زکات در راه حمایت از محرومان هزینه می شود.

همچنین اکبر ابراهیمی، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مراغه گفت: سال گذشته 12 میلیارد و 600 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شده است که از این میزان 9 میلیارد و 420 میلیون ریال در زمینه کمک به محرومان و مددجویان نیازمند و سه میلیارد و 180 میلیون ریال نیز در زمینه کارهای عمرانی و کمک به مسکن محرومان و امور معیشتی هزینه شده است.

کد خبر 710206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha