امام جمعه تبریز خواستار توجه به محتوای آثار سینمایی شد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه تبریز با بیان این‌که دست‌اندرکاران و متولیان هنر سینما باید با ارتقا توانمندی‌های خود برای تبلیغ دین گام‌های موثری بردارند، گفت: هنرمندان این عرصه باید روی محتوای آثار خود بیش از پیش کار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و هنری استان با بیان این‌که هنر حقیقتی فاخر و عطیه‌ای از جانب پروردگار است، اظهار داشت: اگر هنرمند متعهد باشد، هنر او نیز مانند هر موهبت دیگر الهی مسوولیت‌ها و تکالیفی برای صاحب آن به همراه می‌آورد.

وی با اشاره به این‌که با درک هنری بالا می‌توان انگیزه‌های سطحی برای ارزش‌های دینی و انقلابی را جهت داد، افزود: تمامی رشته‌های هنری پیامی رسا برای مخاطبان خود دارند، هنر سینما نیز تبلیغ‌کننده‌ای ارزشمند برای ارائه‌ برترین حقیقت‌هاست.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که دست‌اندرکاران و متولیان هنر سینما باید با ارتقا توانمندی‌های خود برای تبلیغ دین گام‌های موثری بردارند، تصریح کرد: هنرمندان این عرصه باید روی محتوای آثار خود بیش از پیش کار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که می  توان بسیاری از جوانان را با زبان هنر به سوی ارزش‌های انقلاب اسلامی سوق دهیم، گفت: توجه و اعتلای هنر سینما، یک ضرورت برای کشور است.

وی افزود: باید با تکیه بر ارزش‌های انقلابی و محتوای ایرانی و اسلامی، برای تقویت محتوایی اثرات سینمایی، فیلم‌های ارزشی، تئاتر، شعر و سرود در ارائه حقیقت‌ها به جوانان گام‌های موثر برداریم.

امام جمعه تبریز از هنرمندان انقلابی و متعهد خواست، سید شهیدان اهل قلم را مورد غفلت قرار ندهند و باید از شهید آوینی درس بیاموزند و مسیر او را تدوام بخشند.

همچنین حجت الاسلام محمدیان، رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و گفت: هنر انقلاب باطل‌السحر ترفند دشمن در فرهنگ و هنر است.

کد خبر 698897

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha