بهره‌مندی ١٨٠٢ نفر از اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی از بیمه

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از بهره مندی ١٨٠٢ نفر از اهالی فرهنگ و هنر استان از مزایای بیمه تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد محمدپور گفت: در حال حاضر ١٨٠٢ نفر از اهالی فرهنگ و هنر استان در حوزه هنر نمایش، موسیقی، سینما، هنرهای تجسمی، نویسندگی، روزنامه‌نگاری، قرآن و کانون‌های مساجد از مزایای بیمه برخوردار هستند.

وی افزود:‌ یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای تحقق حقوق شهروندی، پوشش بیمه اصحاب فرهنگ و هنر است و در همین راستا پوشش بیمه ای هنرمندان استان در دستور کار اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: برای ثبت نام بیمه خبرنگاران و هنرمندان هیچ محدودیتی وجود ندارد و واجدین شرایط می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

محمدپور ادامه داد: حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران در همه جوامع و دولت‌ها مطرح بوده است که به خصوص در حوزه‌های معیشتی و کاری می‌توان به بیمه‌های تأمین اجتماعی و تکمیلی اشاره کرد.

وی افزود: صندوق اعتباری هنر، که با هدف حمایت از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه کشور و براساس تکلیف برنامه سوم توسعه،‌در جهت سیاست انتقال بخشی از تصدی‌های دولت به بخش خصوصی،‌ مطرح و تصویب شده است،‌ در استان ٣٣٧١ نفر عضو دارد.

محمدپور تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر با تعهد و همکاری متقابل کارکنان دانش‌محور و مسؤولیت‌پذیر، با ارائه خدمات حمایتی و گسترش فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری،‌در پی پاسخگویی سریع مبتنی بر فناوری اطلاعات و فضای مجازی به نیازهای کنشگران عرصه‌ی فرهنگ و هنر است.

وی افزود: همچنین ٣٧٥ هنرمند بالای ٦٠ سال در استان از طرح تکریم و معمری بهره‌مند شده اند.

محمدپور اضافه کرد: تکریم و تجلیل از هنرمندان صاحب اثر از دیدگاه اجتماعی در باورها و آموزه‌های دینی‌مان هم ریشه دارد و با این نگاه به هنرمندانی می‌رسیم که شاید دیگر توان و قدرت گذشته را نداشته باشنداما برای اعتلای فرهنگ و هنر این کشور با همه وجود تلاش کرده‌اند و طرح یاد شده بر همین اساس اجرا می‌شود.

وی افزود: در طول سال ٩٥ و ٩٦ همچنین ٧٥ نفر از هنرمندان و نویسندگان از وام صندوق اعتباری هنر بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر معرفی و شناسایی هنرمندان و نویسندگان شهرستانی خاطرنشان کرد: ادارات شهرستانی می توانند در اسرع وقت نسبت به معرفی هنرمندان فاقد بیمه شهرستان خود تلاش کنند تا نسبت به برقراری بیمه تامین اجتماعی اقدام شود. 

کد خبر 699317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha