نخستین خانه ایرانی در تبریز افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: نخستین خانه ایرانی به دستور رییس جمهور و با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی کشور در تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ علی اصغر مونسان، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر امروز در ارتباط ویدیویی با محل اجلاس نخبگان آذربایجان شرقی که با حضور ریاست جمهوری همراه بود، اظهار داشت: این طرح با مشارکت بخش خصوصی و با سرمایه گذاری 75 میلیارد ریال اجرا شده است.

وی با بیان این‌که برای تجهیز و معماری داخلی این هتل از صنایع دستی داخلی استفاده شده است، تصریح کرد: آذربایجان شرقی دارای 63 هتل و هتل آپارتمان و 73 مهمان خانه با 8400 تخت است.

مونسان با اشاره به این‌که 28 هتل نیز در استان آذربایجان شرقی در حال ساخت است، تصریح کرد: تا پایان دولت دوازدهم با بهره برداری از هتل های در دست ساخت، ظرفیت هتل های استان با 64 درصد رشد به 13 هزار و 400 تخت می رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که طرح خانه ایرانی به منظور حمایت از صنایع دستی و تشویق به استفاده از این صنایع ایجاد می شود، گفت: در هر استان ایجاد یک خانه ایرانی در دستور کار است.

به گفته رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نخستین خانه ایرانی در یکی از خانه های تاریخی تبریز ایجاد شده است.

کد خبر 701607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha