میزبانی از کشورهای اسلامی در تبریز با حضور روحانی

خبرگزاری شبستان: روحانی در حالی امروز راهی تبریز شده که رونمایی از رویداد تبریز برای سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی به بهانه حضور رییس جمهور تا امروز ۴ ماه به تاخیر افتاده بود.

 

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان صبح امروز سه شنبه 4 اردیبهشت وارد تبریز شد تا در ادامه سفرهای استانی خود در آذربایجان شرقی به افتتاح چندین پروژه بپردازد که یکی از این پروژه ها رونمایی از تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 است.

 

بنا بر این گزارش، روحانی قرار بود دی ماه 96 یعنی در اولین روزهای سال 2018 به تبریز سفر کند تا این رونمایی را انجام دهد اما این سفر انجام نشد، سپس در ابتدای فروردین تاکید بر حضور رییس جمهور شده بود که باز هم این مهم انجام نشد و سفر روحانی به تبریز به امروز موکول شد.

 

رویداد «تبریز 2018» فرصت مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده تا جاذبه های گردشگری این شهر به گردشگران کشورهای اسلامی معرفی شود و در این زمینه توافقی نیز با شرکت هواپیمایی بین المللی ترکیش صورت گرفته تا در تمام پروازهای این شرکت جاذبه های تبریز معرفی شود و همچنین تسهیلاتی مانند ارایه تخفیف برای اقامت در هتل های تبریز، تخفیف فرش و کیف و کفش چرم تولید محلی و تخفیف برای بازدید از اماکن تاریخی و موزه ها و همچنین برگزاری فستیوال اقوام در خیابان های شهر تبریز و نمایش صنایع دستی استان های مختلف کشورمان جزء برنامه هایی است که در سال 2018 به صورت کامل در شهر تبریز اجرا می شود.

 

سفر روحانی به آذربایجان شرقی ابعاد مختلف دیگری دارد که از آن جمله می توان به بررسی عملیات اجرایی مصوبات سفرهای قبلی هیئت دولت به این استان و همچنین افتتاح و کلنگ زنی شش هزار میلیارد تومان طرح عمرانی و خدماتی اشاره کرد.

 

به گزارش شبستان، سفر روحانی به آذربایجان شرقی در راستای دور دوم سفرهای استانی رییس دولت دوازدهم صورت می گیرد و وی آخرین بار اردیبهشت 94 به تبریز رفته بود که در آن سفر 23 طرح با اعتبار 945 میلیارد تومان به تصویب رسید.

کد خبر 701474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha