هشدار رییس جمهور نسبت به نقض برجام از سوی آمریکا

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: خروج آمریکا از برجان هزینه های بسیار بالایی برای آنها خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان عصر امروز در دیدار منتخبان استان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به این‌که پیروزی انقلاب اسلامی منافع دشمنان ملت ایران و و برخی از کشورهای عربی منطقه را به خطر انداخت، اظهار داشت: چهل سال شاهد توطئه دشمنان علیه انقلاب بوده‌ایم و همین توطئه‌ها هنوز ادامه دارد.

وی با بیان این‌که برای مقابله با دشمن باید وحدت، اتحاد و همدلی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: امروز همچون گذشته با توطئه دشمنان مواجه هستیم و در آینده نیز مواجه خواهیم بود، امروز جنگ اراده‌هاست، اراده ما در برابر اراده رقبا و دشمنان ماست، اگر اراده ما بر اراده آن‌ها غلبه داشته باشد، هر ابر قدرتی که باشد؛ در هم شکسته خواهد شد.

رییس جمهور با اشاره به این‌که تردید، ناامیدی و اختلاف بلاهایی بزرگ برای کشور است، تصریح کرد: ماه‌هاست این سؤال که رییس جمهور  آمریکا می‌خواهد با برجام چه کند مطرح است؟ به صراحت اعلام می کنیم؛ ملت ایران از هر زمان دیگری آماده‌تر و متحدتر است.

روحانی ادامه داد: ما در پیمان‌های خود با دنیا، بر مبنای منافع ملی، تعهد و قراردادی را امضاء می کنیم. باید دانست که سیاست خارجی همواره با هزینه همراه است، اگر هزینه کم بود، سیاست خارجی موفق است، در غیر این صورت شکست خورده است، یکی از موفقیت های دولت در پنج سال گذشته این بوده که هزینه دشمن را بالا برده‌ایم.

وی افزود: ممکن است آمریکا برجام را بر هم بزند، ما هم برنامه‌هایی داریم، اما اگر آمریکا بخواهد برجام را زیر پا بگذارد، بالاترین هزینه های بسیار بالای سیاسی را پرداخت خواهد کرد؛ مگر این آقایی که رییس جمهور آمریکا شده، از روز اول و حتی قبل از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بر نقض برجام و خروج آمریکا تأکید نداشته است.

رییس جمهور کشورمان یادآور شد: چرا پس از 15 ماه ترامپ نتوانسته برجام را بر هم بزند است؟ جواب روشن است؛ چون هزینه بسیار بالایی برای آمریکا و دولت فعلی ایالات متحده دارد؛ امروز شاهدیم که خود اروپایی‌ها که متحدان ترامپ هستند؛ در مقابل سخنان ضدایرانی رییس جمهور آمریکا موضع‌گیری می کنند.

روحانی ادامه داد: این برای ما مهم است که امروز تمام کشورهای جهان به استثنای چند کشور از جمله رژیم نامشروع صهیونیستی، تمام دنیا بر باقی ماندن برجان تأکید دارند؛ اگر آمریکا این اشتباه تاریخی را انجام دهد، تمام دنیا محکوم خواهند کرد، این یعنی موفقیت ایران.

وی گفت: در مسأله برجام یکی از موفقیت ایران این بود که توطئه ایران‌هراسی را با مشکل مواجه کردیم، آژانس بین المللی اتمی آمد و گفت که ایران در مسیر صلح‌آمیز قرار دارد، امروز در مسیری هستیم که اگر آمریکا و دیگران بخواهند نسبت به این توافق یه عهد خود عمل نکنند، بالاترین هزینه را پرداخت خواهند کرد.

رییس جمهور با اشاره به مشکلات اخیر به وجود آمده در بازار ارز کشور ادامه داد: در مسأله ارز یکی از تصمیم‌های قاطع برای مقابله با توطئه دشمن است؛ اگر این طرح را مجلس، قوه قضائیه، رهبری و مردم پشتیبانی نمی کردند، این طرح عظیم و بزرگ به موفقیت نمی رسید.

رییس جمهور با تأکید بر این‌که به هیچ عنوان برای آینده کشور نگرانی وجود ندارد، تصریح کرد: در مسیر پیشرفت کشور قدم بر می داریم و با کمک خود مردم مشکلات را حل خواهیم کرد، امروز بیش از هر زمانی نیازمند وحدت، اتحاد، همبستگی و انسجام هستیم.

کد خبر 701596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha