نخستین دوره تدبر در قرآن کریم در زنجان برگزار می شود

مسئول مؤسسه دارالقرآن کریم زنجان از برگزاری نخستین دوره تدبر در قرآن به همت این مؤسسه در آبان امسال خبر داد.

محمد مسعود اسماعیلی، مسئول دارالقرآن کریم زنجان با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: نخستین دوره کلاس های تدبر در قرآن با حضور استاد آیت الله الهی زاده یکی از اساتید برجسته مشهد به همت مؤسسه دارالقرآن زنجان برگزار می شود.

 

وی افزود: نخبگان قرآنی و طلابی که در زمینه ترجمه و مفاهیم قرآن فعال هستند، فارغ التحصیلان رشته علوم قرآنی، حافظانی که بیش از 10 جز از قرآن کریم را حفظ هستند و معلمان قرآن در مدارس می توانند در این دوره ها ثبت نام کنند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اهداف برگزاری دوره تدبر در قرآن کریم، ادامه داد: با توجه به آیات قرآن، خداوند یکی از فلسفه های نزول قرآن کریم را بحث تدبر در آن بیان کرده است.

 

وی ابراز کرد: بحث تدبر در قرآن کریم در استان زنجان قدری مهجور مانده و متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است.

 

حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه دوره های تدبر در قرآن کریم با همکاری دارالقرآن آذربایجان شرقی در زنجان برگزار می شود، اظهار داشت: در سال های اخیر خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی به همت استاد وظیفه شعاع اقدامات خوبی در زمینه تدبر در قرآن صورت گرفته است.

 

اسماعیلی عنوان کرد: مقدمات برگزاری طرح تدبر در قرآن قبل از ماه مبارک رمضان با حضور آیت اله الهی زاده در زنجان مهیا شده و ایشان به منظور ارزیابی وضعیت دارالقرآن کریم این شهر با تعدادی از فعالان قرآنی دیدار کردند.

 

وی افزود: مهر ماه امسال از واجدین شرایط شرکت در طرح تدبر در قرآن ثبت نام به عمل می آید و از ابتدای آبان سال جاری کلاس ها آغاز می شود.

 

مسئول مؤسسه دارالقرآن کریم زنجان عنوان کرد: این دوره ابتدا در مرحله مقدماتی برگزار می شود و در ادامه اگر ثبت نام کنندگان امتیاز حد نصاب در آزمون را کسب کنند در مراحل بعدی نیز می توانند حضور داشته باشند.

 

به گفته وی، به شرکت کنندگان در این طرح از سوی مؤسسه دارالقرآن کریم زنجان گواهی پایان دوره نیز اعطا می شود.

 

اسماعیلی با بیان اهمیت وارد کردن قرآن در زندگی، ابراز داشت: عمل به قرآن یکی از موراد مهم توصیه پیامبر اکرم (ص) است که در تمامی عصرها و دوران ها انسان ها را در مقابل تمامی آسیب ها و مشکلات حفظ می کند.

 

وی یادآور شد: قرآن یکی از بهترین عوامل در حفظ و مصون ماندن از تمامی هجمه ها و آسیب ها و عامل اصلی استحکام بنیان خانواده هاست.

 

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت تمسک به قرآن کریم، بیان کرد: با توجه به اینکه قرآن و پیامبر (ص) حجت را برای تمام انسان ها تمام کردند ولذا خانواده ها در راستای بیمه کردن موقعیت های اجتماعی و سیاسی خود باید به قرآن متوسل شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر جوانان و نوجوانان حلاوت و شیرینی قران را بچشند و به آن روی بیاورند بسیاری از آسیب ها و مشکلات اجتماعی حل و فصل می شود.

 

این فعال قرآنی با اشاره به ضرورت ترویج فعالیت های قرآنی در جامعه، ابراز کرد: مقام معظم رهبری با اشاره به وجود هزاران جوانان و نوجوانان حافظ در کشور، تاکید کردند که این مقدار در کشور اسلامی کافی نیست و باید بیش از پیش به قرآن توجه شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 70259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha