ویژه برنامه های شبکه سهند در ماه مبارک رمضان اعلام شد

خبرگزاری شبستان: صدا و سیماي مرکز آذربايجان شرقي همراه با ديگر شبکه هاي استانی رسانه ملي سعي مي کند در ماه مبارک رمضان با پخش برنامه هايی متنوع در کسب فيوضات ماه ميهماني خدا با مخاطبان خود همراه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومي صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي، در شبکه استانی صدا و رادیو شهر مراغه درمجموع بیش از 303 ساعت برنامه در قالب ویژه برنامه های زنده، برنامه های تولیدی و تامینی پیش بینی شده که شاخص ترین آنها " افطارليق " ، " اوباشدان ليق "، ویژه برنامه های شب های قدر و شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام ، " عقیق " ، ویژه برنامه های روز قدس ، عید فطر ، "رحمت قاپیسی " ، " سحر گوروشی " ، "اِئویمیز" و ..  می باشد. 

" افطارليق "عنوان ويژه برنامه افطاري شبکه استاني صداي مرکز آذربايجان شرقي است که به تهيه کنندگي اصغر پورامان، گويندگي حبيب شهري و گزارشگري زهرا بی شک هر روز به صورت زنده به مدت 60 دقيقه قبل از اذان مغرب شروع و با بخش هاي مختلفي از جمله گزارش از مساجد، پخش پيام هاي مخاطبان، گزارش های مردمي ، احکام و مسائل ماه مبارک ، پخش دعاي روز ، بهداشت تغذيه ، پخش مناجات  و... روزه داران را تا لحظه اذان همراهي خواهد کرد. 

مخاطبان رادیو در سحرهاي این ماه با برنامه " اوباشدان ليق " به استقبال اذان صبح خواهند رفت . در این ویژه برنامه بهرام بهروزی تهيه کننده ، افصحي گوينده و مریم سربخشیان گزارشگر است. "اوباشدانلیق " سال 97 به مدت 70 دقیقه تقديم شنوندگان خواهدشد و مشتمل بر دعاي دلنشين سحري ، اعلام لحظه به لحظه نزديک شدن به اذان براي روزه داران و احکام رمضان می باشد. 

همچنین از ديگر برنامه هاي راديو در ماه مبارک رمضان مي توان به " دعوت "اشاره کرد که در لحظه هاي اذان ظهر به سمع مخاطبان مي رسد . پخش ترتيل قرآن کريم بعد از اذان صبح ، درسهایی از قرآن، حق الناس، نور آیه لری، داغ هجران، سرزمین نور، پخش نمایش رادیویی، جلوه ماه، صفای دل، به رسم یاران ببار ، مسابقه قرآنی فائزون، و مشکات نيز از ديگر برنامه هاي در ماه مبارک رمضان خواهد بود. 

شبکه استاني سيماي مرکز آذربايجان شرقي هم در کنار برنامه¬های روتین و همیشگی خود همچون سحرلر، خانواده  تبریزیم، حرکت و مسجد اوشاقلاری که به موضوع ماه رمضان و تاثیر آن در جنبه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی روزه داران و وحدت و همبستگی بیشتر مسلمین می پردازند، برنامه هاي ويژه اي را براي ماه مبارک رمضان تدارک ديده است .

شبكه‌ سهند در ماه رمضان تلاش می کند با توليد و پخش برنامه هاي مناسب، مخاطبان را با احکام و مفاهيم اخلاقي ، اجتماعي و ديني آشنا كند. 

بیننده های این شبکه در ايام پرفيض ماه رمضان شاهد ويژه برنامه هاي مختلف تلويزيوني خواهند بود. ويژه برنامه افطاری به صورت زنده و به مدت 90 دقيقه پیش از اذان مغرب شروع تا بعد از اذان پخش می شود. رحمان مفاتحي تهيه کننده این برنامه بوده و آیتم¬های مختلفی چون احکام ، بحث هاي اخلاق روزه داري، دعوت از کارشناسان مذهبي ، پخش دعاي روز ، مناجات ، حضور گروه هاي تواشيح و خيرين در برنامه و پخش گزارش هاي مردمي ، گزارش ويژه گلريزان و.. را در آن گنجانده است.  

" اوباشدان ليق " عنوان ويژه برنامه سحري ماه مبارک رمضان شبکه استاني سهند است که به تهيه کنندگي محمد عظیمی در سحرهاي این ماه تقديم بيننده هاي شبکه سهند مي شود.  پخش دعاي سحر، مناجات ، دعاي ابوحمزه ثمالي ، اذان و دعاي فرج  از بخش هاي مختلف اين برنامه مي باشد و هر روز به مدت 75 دقيقه ميهمان روزه داران عزيز خواهد بود.  

از ديگر ويژه برنامه هاي ايام ماه رمضان در شبکه سهند برنامه هاي " الف لام میم" به تهيه کنندگي کوروش رزمي ، " معرفی موسسات قرآنی " به تهيه کنندگي مجید حسن زاده می باشد که تقديم مخاطبان خواهد شد. پخش زنده ترتيل قرآن کريم از مصلي امام خميني (ره) تبريز به قرار سالهاي قبل، امسال نيز در کنداکتور برنامه هاي شبکه سهند قرار دارد. در اين برنامه هر روز يک جزء از قرآن کريم توسط قاريان ممتاز استان تلاوت می شود.

در سری جدید برنامه " سلسبيل " هم به مباحث و احکام ماه مبارک رمضان و پرسش های شرعی مخاطبان با حضور كارشناسان مذهبي پیش از اذان ظهر پرداخت خواهد شد. 

همچنين در برنامه هاي روتين به تناسب موضوع به ماه مبارک رمضان پرداخت خواهد شد. پخش فرازهايي زيبا از برترين تلاوت هاي جهان اسلام ، پخش مصاحبه و گزارش در خصوص فضيلت ماه مبارک رمضان ، پخش آواهاي قرآني و تواشيح ، وله هاي گرافيکي، دعاي روز، مناجات  و حديث، انيميشن هاي متناسب با ماه مبارک رمضان, پخش سريال و فيلم هاي سينمايي، پرداخت به تبيين احكام شرعي، پخش تفسيرهاي كوتاه از موضوعات اخلاقي و ديني با حضور كارشناسان معارف ، پخش گزارش هايي از آداب و فرهنگ رمضان در آذربايجان شرقي، پرداخت به موضوع تغذيه در رمضان و کلام بزرگان در خصوص ماه مبارک رمضان از ديگر موضوعاتي است که برنامه هاي شبکه استاني سيماي مرکز آذربايجان شرقي در ماه ميهماني خدا به آنها پرداخت خواهد شد. 

همزمان با فرا رسيدن ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مغفرت، راديو برون مرزي مرکز آذربايجان شرقي هم برنامه هاي ويژه اي را براي اين ماه تدارک ديده است . هدف تمامي اين برنامه ها فراهم کردن زمينه استفاده معنوي و بهره مندي بيشتر روزه داران کشورمان و کشورهاي همسايه از فيوضات ماه مبارک رمضان است که همزمان با آغاز ماه مبارک بصورت ويژه با مخاطبان همراه خواهد بود. 

" اوباشدانليق " عنوان ويژه برنامه سحرهاي ماه مبارك رمضان راديو برون مرزي آذری مركز آذربايجان شرقي است به تهيه کنندگي محمدرضا رحیمی و حسن صادقی، گويندگي و نويسندگي ابوالفضل علایی که قبل از اذان صبح به زبان آذري و قفقازي براي مخاطبان داخل کشور و خارج از مرزها  پخش خواهد شد. اين برنامه به مدت 390 دقیقه از ساعت 4:30 بامداد پخش می شود و شامل بخش¬هاي مختلفي چون پخش دعاي سحر، پخش پيام هاي مخاطبان، پخش مناجات و گزارش مردمي، بحث هاي کارشناسي در حوزه بهداشت و سلامت روزه داران و پخش روزانه يک جزء از آيات وحي الهي  عزيز همراه خواهد بود.

" افطارلیق" هم برنامه ویژه اوقات پربار افطاری راديو برون مرزي است که هر روز به تهیه کنندگی محمدرضا رحیمی و حسن صادقی به مدت 30 دقیقه پخش خواهدشد . در این برنامه عالیه افروشه نویسنده و سجاد دشتی و اکرم رضایی نیز گوینده هستند. 

کد خبر 705262

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha