تحریم و برجام هر دو یک جا حفظ نمی‌شود

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: این روزها زمزمه‌هایی از سوی اروپا مطرح شده که نشان می‌دهد اروپا در صدد حفظ تحریم و برجام با هم است که این خوابی است که هرگز محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام راحل اظهار داشت: بعد از خروج یک جانبه آمریکا از برجام، دولت‌های اروپایی ادعای ماندن در برجام را دارند که باید پایبندی خود به مفاد این تعهد بین المللی را ثابت کنند.

وی با بیان این‌که مواضع رهبری کاملا روشن و واضح بوده است، خاطرنشان کرد: این روزها زمزمه‌هایی از سوی اروپا مطرح شده که نشان می‌دهد اروپا در صدد حفظ تحریم و برجام با هم است که این خوابی است که هرگز محقق نخواهد شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به دستور شجاعانه از سوی رهبر معظم انقلاب در رابطه با از سرگیری فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای تا رسیدن به ۱۹۰ هزار سو تصریح کرد: اگر کشور اروپایی نتواند راه‌حلی پیدا کند، ایران خود را متعهد به حفظ برجام نخواهد دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور پرشور مردم تبریز در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: امروز مردم تبریز غیرت دینی خود را به نمایش گذاشته و به ندای رهبری لبیک گفته و وصیت امام خمینی(ره) را عملی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: متاسفانه در طول ۷۰ سال گذشته مدت نه تنها کشورهای عربی حمایت نکردند بلکه گاه کشورهای غربی را پشتیبانی نظامی و سیاسی کرده اند.

وی با بیان اینکه  آمریکا سالانه بیش از 3 میلیارد دلار کمک بلاعوض به صهیونیست‌ها می‌کند، گفت: آمریکا پیشرفته‌ترین تجهیزات و تسلیحات در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد، از سوی دیگر برخی از کشورهای عربی که سودای رهبری جهان اسلام را دارند به پشتبانی از صهیونیست‌ها روی آورده اند.

امام جمعه تبریز افزود: آل‌سعود در طول چند دهه گذشته همیشه در خدمت غرب بوده و امرور وقیحانه با صهیونیست‌ها متحد شده و با آنها همکاری می‌کند و این اقدام ننگین نشانه‌ای بزرگی از آغاز اضمحلال آل‌سعود است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه روز قدس احیای آزادی آرمان‌های قدس عزیز است، اظهار داشت: این روز را می‌توان روز پیروزی انقلاب اسلامی در سطح جهان اعلام کرد چراکه فلسطین محور وحدت مسلمانان بوده و این روز فرصتی برای حمایت و همبستگی با مظلومان است.

کد خبر 709802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha