ویژه برنامه های شبکه سهند در عید سعید فطر اعلام شد

خبرگزاری شبستان: صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي، ويژه برنامه های مختلفی را در واحدهای صدا، سیما و رادیو برون مرزی برای مخاطبان خود در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، برنامه های شبکه استاني صداي مرکز آذربايجان شرقي با پخش مستقیم نماز عید فطر و خطبه های آن از مصلی اعظم حضرت امام خمینی (ره) به امامت حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان شروع شده و در ادامه برنامه یک پیام یک ترانه به مدت 50 دقیقه به تهیه کنندگی فرناز کوچه باغی و گویندگی فاطمه شایانفر به روی آنتن می رود. ویژه برنامه عید سعید فطر به  تهیه کنندگی پریسا امیری، گویندگی هاله فرشاد و گزارش های زهرا بیشک با آیتم های شاد و مفرح به مدت 120 دقیقه تقديم شنوندگان خواهد شد. ویژه برنامه " عید بندگی " کاری از رادیو مراغه به تهیه کنندگی رقیه عبادی و گویندگی جودی به مدت 30 دقیقه ؛ ویژه برنامه "جمعه گوروشی "به تهیه کنندگی بهروز جعفری به مدت 120 دقیقه از ساعت 18:00 تا 20:00 مشتمل بر بخش های مختلف در خصوص عيد فطر،  پخش موسيقي هاي شاد محلي و ملي، گزارش هاي زنده از جشن و سرور مردم، تماس هاي تلفني، پيامک هاي شنوندگان در جشن بندگي رمضان از جمله برنامه های روز جمعه برای مخاطبان است.

همچنین صدای استانی این مرکز ویژه برنامه های دیگری را برای روز شنبه در نظر گرفته است . ویژه برنامه مختص روز شنبه به تهیه کنندگی ابوالفضل لطفی، گویندگی فاطمه شایانفر و گزارشگری مریم سربخشیان به روی آنتن می رود. همچنین در برنامه های دعوت ؛ آخشاملار به تهیه کنندگی بهرام بهروزی و گویندگی کاظمی از ساعت 17:30 به مدت 90 دقیقه ؛ یاشاسین جوانلیق به تهیه کنندگی پریسا امیری و گویندگی علی حسن پور و نفیسه انصاری به مدت 45 دقیقه از ساعت 19:00 به موضوع عید سعید فطر و جشن یک ماه بندگی خالصانه پرداخت می شود.  برنامه عیدانه در دو قسمت به مدت 70 دقیقه ؛ قند و عسل در دو قسمت به مدت 60 دقیقه ؛ ائل سازی ائل سوزی به مدت 25 دقیقه ؛ عشق فسانه سی در دو قسمت 30 دقیقه ای و نیز پخش سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی ویژه عید فطر به مدت 22 دقیقه از دیگر برنامه های صدای استانی مرکز آذربایجچان شرقی برای ایام عیدفطر است.

شبکه استاني سيماي مرکز آذربايجان شرقي هم با برنامه های شاد و پرانرژی از روز پنج شنبه به استقبال عید سعید فطر میرود. سری جدید برنامه شبانگاهی " گولوش " به تهیه کنندگی مرتضی مقدس با آیتم های متنوع شاد و فرح انگیز از پنجشنبه ساعت 21:30 از قاب شبکه سهند پخش می شود. ویژه برنامه روز جمعه با پوشش نماز عید فطر از ساعت 7:30 به تهیه کنندگی محمد بشیری به مدت 90 دقیقه ، و برنامه های سحرلر ، تبریزیم و خانواده به صورت زنده و با آیتم های شاد و مفرح از دیگر عیدانه های سیمای سهند برای بینندگان  می باشد.

رادیو برون مرزی صدای مرکز آذربایجان شرقی هم برنامه های خاص این روز در بخش های مختلف تدارک دیده است. "فطرت بایرامی" عنوان ویژه برنامه عید سعید فطر است که به مدت 20 دقیقه صبح روز عید به تهیه کنندگی  مهدی نعلبندی، نویسندگی مهدی افخمی نیا و گویندگی ابوالفضل علایی به روی آنتن می رود. "آی پارا " به تهیه کنندگی نرگس قماش حاجی با محوریت سیمای عیدفطر در آیینه ادبیات آذربایجان به نویسندگی و گویندگی ابوالفضل علایی به مدت 15 دقیقه ؛ "بنده لیک بایرامی " به مدت 270 دقیقه به تهیه کنندگی محمدرضا رحیمی و حسن صادقی با پرداخت به عید سعید فطر و ابعاد معنوی آن نیز تدارک دیده است.

همچنین گزارش های مخاطبان از مراسم عیدفطر در شهرهای مختلف جمهوری آذربایجان ، پیام های تبریک و قطعات ادبی شنوندگان رادیو برون مرزی؛ " ساچیلان شعاع " ویژه برنامه شب عید به تهیه کنندگی علیرضا یلتقیان و گویندگی اکرم رضایی و سجاد دشتی با محوریت مباحث کارشناسی درخصوص احکام زکات فطره و دعاهای وداع با ماه رمضان به مدت 30 دقیقه ؛ "سیزه سلام" به مدت 15 دقیقه مشتمل بر پیامهای تبریک شنوندگان به مناسبت عید سعید فطر به تهیه کنندگی سجاد دشتی ؛ "پنجره " مختص پخش گزارشهایی از نماز عید فطر با گزارشگری رباب قهرمان زاده و گویندگی سئودا حسن زادگان، همچنین پخش گزارش های کوتاه تلفنی در بخش های مختلف خبر صبحگاهی، و " اسلام غنچه لری " از گروه کودک و نوجوان ویژه عیدفطر به تهیه کنندگی و گویندگی اکرم رضایی با قطعات نمایشی شاد مجموعه برنامه هایی است که در ایام عید تقدیم مخاطبان آذری زبان آن سوی مرزهای جمهوری اسلامی ایران می شود.

 

 

 

 

کد خبر 710809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha