مقامات پاکستانی با تروریست ها  برخورد جدی کنند

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر کشور پاکستان ضمن اینکه از اعتراف بعضی از دستگیر شدگان حادثه تروریستی چابهار مبنی بر ورود از خاک پاکستان خبر داد؛ خواستار برخورد جدی مقامات این کشور با تروریست ها شد.

به گزارش  خبرگزرای  شبستان:در این دیدار که در حاشیه اجلاس وزرای کشور عضو اکو در استانبول ترکیه برگزار شد، مصطفی محمد نجار، وزیر کشور با اشاره به حادثه تروریستی چابهار که منجر به شهادت 39 تن از هموطنان اهل تسنن و شیعیان و مجروحیت 80 تن شد؛ گفت: بر اساس اعترافات دستگیر شدگان و مدارک موجود تروریست ها از پاکستان وارد ایران شده بودند.

نجار تصریح کرد : پاکستان باید از تردد تروریست ها جلوگیری کرده و با آنها برخورد جدی و عملی انجام دهد.

وزیرکشور اظهار داشت : همانطور که مرزهای جمهوری اسلامی ایران برای همه کشورهای همسایه به ویژه پاکستان مرزهای صلح و دوستی و امن می باشد، انتظار این است که مرزهای پاکستان نیز برای ایران امن و مطمئن باشد.
 نجار تاکید کرد: این امر مسیر نمی شود مگر با برخورد جدی و اقدامات عملی دولت پاکستان.
 وزیر کشور پاکستان نیز در این دیدار گفت: دولت پاکستان به جمهوری اسلامی ایران اطمینان می دهد که برای مبارزه با تروریسم اقدامات عملی خود را گسترش دهد.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رحمان ملک افزود: ما آماده هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریست ها هستیم. و نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از تردد تروریست ها به کار خواهیم بست. 

گفتنی است اخیرا تعدادی از خبرگزاری های رسمی کشور از دستگیری فعالان گروهک تروریستی جند الشیطان توسط نیروهای اطلاعات ارتش پاکستان خبر داده اند. همچنین سازمان اطلاعات پاکستان ISI که بخشی از نیروهای آن وابستگی شدیدی به گروه های وهابی منطقه دارند در گذشته عبدالمالک ریگی را دستگیر کرده بودند؛ اما در اقدامی عجیب او را آزاد کردند که منجر به عملیات پیشرفته هوایی ایران برای دستگیری شرور اعدام شده گردید.

پایان پیام/

کد خبر 7213

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha