استعداد جوانان ایرانی در عرصه هنر امری آشکار است

حسینی گفت: امروز به هنرمندان و آثار آن ها می‌بالیم، چراکه استعداد و استطاعت جوانان در عرصه هنر ایران زمین امری کاملا آشکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روز گذشته در اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، اظهار داشت: باید بدانیم که برای رسیدن به وضعیت امروز چه راه دور و درازی را طی کرده ایم.

وی ادامه داد: امروز بیش از هر زمانی نیازمند توجه به به هویت یکپارچه تاریخی خود هستیم، بیشتر از همیشه و هرزمان نیازمند آن هستیم که بدانیم برای به امروز رسیدن از چه راه طولانی گذر کردیم.

حسینی افزود: امروز به هنرمندان و آثار آن ها می‌بالیم، چراکه استعداد و استطاعت جوانان در عرصه هنر ایران زمین امری کاملا آشکار و لازم است این جوانان نوآور به جای دریغ خوردن، با غرور و انصاف مسیر عزت را طی کنند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، تاکید کرد: سرمایه سترگ انسانی ایران همواره چراغ روشنایی برای فردای ایران است، کافی است برای پی بردن به این موضوع به دستاورد های چهار دهه گذشته نگاه و به نتیجه شگفت انگیز آن پی ببریم.

حسینی در پایان، خاطر نشان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی امتیاز ویژه ای در مقایسه با سایر جشنواره‌ها دارد و آن قرعه برندگی در فال یک یک شرکت کنندگان است و رمز آن را زمان در گوش هنرمندانش نجوا خواهد کرد.

براساس این گزارش، در بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوان ٨٧٨ نفر با ٣٩٨٢ اثر از ٣١ استان کشور نام‌نویسی کرده بودند که ٥٤٤ نفر از شرکت کنندگان زن و ٣٣٤ نفر مرد بودند.

گفتنی است، از میان آثار رسیده پس از بررسی هیات داوران ١١ نفر در رشته پوستر، ۱۰ نفر در رشته‌ تصویر سازی، ۱۰ نفر در رشته خوشنویسی، ۱۴ نفر در رشته طراحی، ۱۶ نفر در رشته عکاسی،  ۹ نفر در رشته کاریکاتور، ۱۰ نفر در رشته مجسمه سازی،  ۱۲ نفر در رشته  نقاشی  و  ۸ نفر در رشته نگارگری در کارگاه‌های جشنواره حضور یافتند.

کد خبر 723282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha