ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی مغفول مانده است

ستاری با تأکید بر حرکت به سمت بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای جهت اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد دانش‌بنیان در مقابل اقتصاد نفتی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: حرکت به سمت بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد.

ستاری ادامه داد: اقتصاد دانش‌بنیان در مقابل اقتصاد نفتی قرار دارد؛ آنچه در اقتصاد دانش بنیان به دنبال آن هستیم نیروی انسانی با مهارت و اعتماد به نفس بالاست که باید محیط را برای فعالیت بهتر این نیرو آماده کنیم.

معاون رییس جمهور با بیان این‌که رهایی از اقتصاد تک محصولی مهم‌تری استراتژی دولت در ادوار مختلف بوده است، خاطرنشان کرد: آسیب‌پذیری نطام در وابستگی به درآمدهای نفتی بیشتر است.

وی با بیان این‌که اقتصاد دانش بنیان با اقتصاد نفتی مفهومی کاملا متفاوت دارد، گفت: در اقتصاد نفتی، خام فروشی افتخار است که هیچ اقتصادی در دنیا با این سیاست پایه گذاری نشده است؛ در اقتصاد نفتی، معنی اشتغال استخدام است که این تمرکز سبب نابودی اقتصاد می شود.

ستاری افزود: دغدغه ما در تحقق اقتصاد دانش بنیان تنها بحث مالی نیست، باید محیطی را فراهم کنیم که نخبگان به جای ادامه فعالیت در خارج از کشور اقدام به ارائه خدمت برای کشور باشند.

کد خبر 725212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha