توجه به کلاس اخلاق در مدارس علمیه ضرورت دارد

آل‌هاشم خطاب به طلاب با بیان این‌که توجه به کلاس اخلاق در مدارس علمیه ضرورت دارد، گفت: علامه دهر باشید، اما اخلاق اسلامی نداشته باشید، فایده‌ای نخواهید داشت،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب مرکز جامعه المصطفی تبریز، اظهار داشت: حسن خلق پیامبر گرامی اسلام او را عزیز قلوب کرده بود.

وی با بیان این‌که اخلاق‌مداری لازمه موفقیت طلاب در امور تبلیغی و تحصیلی است، خاطرنشان کرد: انتظار دارم میدران مدارس علمیه توجه بیش از پیش به کلاس اخلاق در مدارس علمیه داشته باشند.

آل هاشم ادامه داد: علامه دهر باشید، اما اخلاق اسلامی نداشته باشید، فایده‌ای نخواهید داشت، از این رو باید ابتدا خود را اصلاح کنید، بعد خلق را نصیحت کنیم، اول باید به اعمال خود رسیدگی کنیم، سپس به اعمال دیگران تذکر دهیم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: چه بسا ممکن است؛ فردی در آموختن کمی کند باشد، اما در نهایت پس از صرف زمان و تلاش خواهد آموخت، اما اگر در اخلاق کم داشته باشد، به هیچ عنوان نمی توان خسارت‌های به بار آمده را جبران کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه توام به اخلاق و تحصیل را خواستار شد و گفت: طلاب اگر در دوران تحصیل کم‌کاری کنند، در آینده نمی‌توانند پاسخگوی نیاز معنوی مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اصول تحصیل در حوزه یادآور شد: قبل از این‌که در کلاس درس حاضر شوید؛ با آمادگی لازم و پیش‌مطالعه حضور ذهن داشته باشید، پس از تدریس استاد نیز تداوم مطالعه لازمه تثبیت آموخته‌ها خواهد بود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: توجه به سنت حسنه مباحثه در حوزه نیز در ارتقای فهم و دانش طلاب بسیار اثرگذار است، از سوی دیگر تدریس آموخته‌ها به طلاب پایه‌های پایین‌تر یا هم‌طراز نیز در تثبیت آموخته‌ها بسیار ارزشمند است.

 

کد خبر 725211

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha