تعاونی‌ها گره‌گشای مشکلات مردم هستند

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: یکی از اساسی ترین، منطقی ترین و بنیادی ترین راه‌ها برای استقرار عدالت شکل گیری تعاونی ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آلهاشم، امام جمعه تبریز امروز در دیدار تعاونگران برتر استان اظهار داشت: تعاون از بی عدالتی های اجتماعی جلوگیری می کند.

وی خاطرنشان کرد: تعاونی ها گره گشای مشکلات مردم در حوزه های مختلف هستند و یکی از اساسی ترین، منطقی ترین و بنیادی ترین راه‌ها برای استقرار عدالت شکل گیری تعاونی ها می باشد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که تعاونی ها به عنوان بنگاه های اقتصادی مردم نهاد با سرمایه مردم، برای مردم و با مدیریت مردم فعالیت می کنند، افزود: در این میان تعاونگران دانش بنیان که با نقش آفرینی جوانان مدیریت می شود؛ افتخار کشور هستند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: بنده خود با تمام توان از تعاونی های دانش بنیان حمایت می کنم، تولید کالای با کیفیت ایرانی در گرو توجه به راهبرد اقتصادی مقاومتی است که جوانان صاحب علم و دانش در قالب تعاونی های دانش بنیان در آنها ایفای نقش می کنند.

وی افزود: ماهیت بخش تعاون به گونه‌ای است که با استفاده از سرمایه‌های خرد شکل‌ می‌گیرد و بر اساس عموم تئور‌ی‌های اقتصادی مدرن موجود، تجمیع سرمایه از طریق جذب سرمایه‌های خرد دارای بیشترین میزان درجه مقاومت در مقابل تکانه‌های اقتصادی است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم رشد اقتصادی، فقرزدایی، اشتغال مولد، یکپارچگی اجتماعی را از اهداف شکل گیری تعاونی ها عنوان کرد و گفت: نیاز کشور به اشتغالزایی مولد، تولید محصول با کیفیت همراه با بازارسازی و سوق دادن فعالیت‌های تولیدی به سوی مردم نهاد شدن، ضرورت توجه به توسعه بخش تعاون را دو چندان کرده است.

کد خبر 725479

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha