تحصیل سه هزار طلبه برادر در آذربایجان شرقی

حجت الاسلام مطهری‌اصل گفت: حدود ۳ هزار طلبه برادر در ۲۰ مدرسه علمیه استان آذربایجان شرقی مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام احمد مطهری‌اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با بیان این‌که حدود ۳ هزار طلبه برادر در ۲۰ مدرسه علمیه استان آذربایجان شرقی مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: از این تعداد هزار و ۴۰۰ طلبه در ۶ مدرسه شهر تبریز تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که استان آذربایجان شرقی به لحاظ تعداد داوطلب شرکت در آزمون ورودی حوزه های علمیه رتبه سوم کشوری را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: امسال از میان هزار و ۲۰۰ داوطلب تحصیل در حوزه که در مقاطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی شرکت کرده بودند؛ ۱۷۰ نفر جذب حوزه علمیه تبریز شدند.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی از برپایی کرسی درس خارج فقه با پیگیری نماینده ولی فقیه در استان خبر داد و گفت: برگزاری دروس مربوط به سطوح عالی حوزه در استان مورد تأکید و پیگیری بود که امسال در حوزه علمیه تبریز از سطح یک تا خارج فقه حوزه پذیرش طلبه خواهیم داشت.

وی همچنین از برگزاری دوره میثاق طلبگی در تبریز خبر داد و افزود: ۱۸۰ طلبه جدیدالورود مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی در کلاس های این دوره حضور داشتند.

حجت الاسلام مطهری اصل با تشریح اهداف برگزاری این دوره اظهار داشت: دوره میثاق طلبگی با هدف آشنایی با مسائل اخلاقی و منش طلبگی برگزار و در آن رسالت و اهداف طلبگی و تبلیغ تشریح شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی زیر نظر اساتید مجرب اخلاق و تهذیب با ارائه مشاوره، در سر فصل‌ های گوناگون برگزار شد، ادامه داد: تبیین راه و رسم طلبگی، آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه و برگزاری دوره‌های اخلاق برای طلاب از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی اخلاقی بود.

حجت الاسلام مطهری اصل با بیان اینکه در دوره آموزشی اخلاقی «میثاق طلبگی» متقاضیان ورود به حوزه با سیمای کلی حوزه و رسالت‌ های آن آشنا شدند، تصریح کرد: طلاب پس از برگزاری این دوره با بصیرت و آگاهی و دارای شناختی نسبتا کافی وارد حوزه می ‌شوند.

کد خبر 725598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha