افتتاح جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در تبریز

سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ محمدمحمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در افتتاحیه سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در تبریز اظهار داشت: افزایش کمی و کیفی سالن‌های سینما در استان نشان می‌دهد که مردم هنرمند و هنردوست استان آستین همت را برای حمایت از سینمای بالا زده‌اند.

وی با بیان این‌که اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در تبریز باعث ایجاد فضای نشاط و شاداب در جامعه می‌شود، افزود: اگر حمایت مردم هنردوست ما نبود، قطعا روند تولید و اکران فیلم‌ها با مشکل مواجه می‌شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان چند نکته ویژه و چندوجه ممایز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تربیت نسل آینده با فیلم‌های خوب و تاثیرگذار اشاره کرد.

محمدپور ادامه داد: فیلم‌سازان باید به ساخت آثاری در حوزه کودک و نوجوان بیش‌تر توجه کنند؛ چراکه این کودکان خواهند بود که آینده سرزمین ما را رقم می‌زنند.

وی با اشاره به این‌که آثار فیلم‌سازان کودک و نوجوان همیشه مخاطبان خاص خود را دارد، افزود: برگشت حتمی سرمایه و محدودنشدن اثر در داخل کشور از دیگر مزیت‌های تولید فیلم‌های کودک و نوجوان است.

محمدپور گفت: نباید نگاه فیلم‌سازان حوزه کودک و نوجوان، صرفا گذران اوقات فراغت و تفریح باشد؛ بلکه باید دانست که ذهن کودکان آماده دریافت پیام‌ و آموزش است.

کد خبر 725462

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha