غدیر یک تفکر از تداوم خط نبوّت است

امام جمعه تبریز گفت: غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک تفکر و نشانه ای از تداوم خط نبوّت است که زنده نگه داشتن آن زنده نگه داشتن اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در اختتامیه ویژه برنامه دهه ولایت و امامت در مسجد جامع عجب شیر با بیان این‌که این عید بزرگ روز اکمال دین و اتمام نعمت است، گفت: این عید بزرگ نه تاریخ و نه جغرافیا است بلکه ولایت است و پیشوند آن رسالت و پسوند آن ولایت و امامت است.

امام جمعه تبریز افزود: غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک تفکر و نشانه ای از تداوم خط نبوّت است که زنده نگه داشتن آن زنده نگه داشتن اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه این عید را ، عید ولایت ، عید سیاست و عید دخالت مردم در حکومت است، تصریح کرد: برپایی حکومت عدل الهی را هدف اصلی غدیر و ولایت مداری درس جاودانه این عید بزرگ است.

وی ادامه داد: غدیر چشمه ای است که تا پایان هستی جوشان و خروشان خواهد بود و این عید مظلومان و مستضعفان الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشورها است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تعیین جانشین پیامبر و اعلان رسمی در روز تاریخی غدیر را مهمترین ماموریت حضرت محمد(ص) در زمان رسالتش برشمرد و گفت: شیعیان جای جای کره خاکی با اعتقاد به آرمان های نورانی خود غدیر را عامل وحدت بین مسلمانان میدانند که در آثار تالیفی بزرگان دین این موضوع به وضوح بیان شده است.

وی با تاکید بر این‌که عید غدیر نقش بسزایی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته و دارد گفت: اخوت و برادری آموزه بزرگ دین اسلام به پیروان راستین حضرت محمد(ص) است و نباید نحوه طرح مسئله غدیر موجب جدایی دل های آگاه مسلمان از همدیگر شود.

کد خبر 725666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha