جذب سرمایه گذار در بخش های دانش بنیان ضرورت دارد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بر جذب سرمایه گذار در بخش های دانش بنیان تأکید کرد و گفت: برای رهایی از اقتصاد نفتی نیازمند حرکت به سمت تولید علم هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز امروز در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: جذب سرمایه گذار در بخش های دانش بنیان کشور امری مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: حضور بخش خصوصی و سرمایه گذار در بخش دانش بنیان باید با مشوق های دولت همراه باشد، برای تسهیل روند شکل گیری این سرمایه گذاری ها، نیاز به حمایت بیشتر مسؤولان و متولیان امر هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر شناسایی و حمایت از جوانان نخبه گفت: دانشجویانی که در رشته های مختلف از دانشگاه فارغ التحصیل شده و نخبه هم هستند باید مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار گیرند.

آل هاشم ادامه داد: بیکاری جوانانفارغ التحصیل دانشگاهی مشکل دیگری است که گریبانگیر خانواده ها شده است، حمایت از این جوانان و به خصوص فارغ التحصیلان نخبه ضروری است.

امام جمعه تبریز افزود: خوشبختانه از بابت نیروی انسانی کارآمد جوانان بسیار خوب و مستعدی در سطح استان داریم که با توجه به قرار گرفتن چندین دانشگاه مطرح در این منطقه، همه ساله شاهد فارغ التحصیلی جوانان متخصص و مستعد از این دانشگاه ها هستیم.

کد خبر 725203

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha