مدیران افراد متملق را از کنار خود دور کنند

امام جمعه تبریز خطاب به مدیران تأکید کرد: سعی کنید افراد متملق را از کنار خود دور کنید چراکه آن ها شما را به ذلت نزدیک می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در جشنواره شهید رجایی با اشاره به برخی شاخصه های مدیران جمهوری اسلامی اظهار داشت: شاخصه های مدیران جمهوری اسلامی ایران را باید با شاخص های قرآنی سنجید.

وی حلم و خویشتن داری را یکی از شاخص های مدیران موفق دانست و خاطرنشان کرد: مدیر باید اطاعت محض از خدا و قرآن داشته باشد؛ متواضع باشد نباید این میزها انسان را منحرف کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: هرچه قدر انسان با مردم و زیردستان خود با تواضع برخورد کند خداوند او را بیشتر مقام می دهد؛ توکل بر خدا، در کارها پس از مشورت با افراد خبره بر خدا توکل کرده و از کسی نترسید.

آل هاشم اضافه کرد: از نشانه های برگزیدگان قرآنی، خود باوری و اعتماد به نفس است، ما هرکاری را می توانیم انجام دهیم، با باور به خود می توانیم به هدف دسترسی پیدا کنیم؛ پرهیز از اختلافات از دیگر شاخص های مطرح در قرآن کریم است.

وی با تأکید بر این‌که مدیر برگزیده دشمن شناس و بصیر است، افزود: بهترین مدیر آن است که با ظرفیت های همان اداره کار را پیش ببرد و افراد قوی را در کنار خود قرار دهد.

امام جمعه تبریز همت بلند با انگیزه خدمت را از دیگر شاخص های مطرح دانست و تصریح کرد: سعی کنید افراد متملق را از کنار خود دور کنید چراکه آن ها شما را به ذلت نزدیک می کنند.

کد خبر 725214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha