حضور زنان در ورزشگاه‌ها تنها دست وزارت ورزش نیست

محمدیان درخصوص ورود بانوان به ورزشگاه‌ها جهت تماشای فوتبال گفت: متغیرها و متولیان فوتبال زیاد هستند؛ اما طبق هماهنگی وزارت ورزش و جوانان برای احقاق این مطالبه بانوان با توجه به متولیان دیگر، هماهنگی‌های لازم انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ فریبا محمدیان، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان عصر روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با ورود بانوان به ورزشگاه‌ها جهت تماشای فوتبال اظهار داشت: متغیرها و متولیان فوتبال زیاد هستند ولی طبق هماهنگی وزارت ورزش و جوانان برای احقاق این مطالبه بانوان با توجه به متولیان دیگر، هماهنگی‌های لازم انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در برخی استان‌ها که حجم مسابقات در یک معیار کوچکتری هست، شرایط راحت‌تر بوده ولی وقتی حجم و معیار بزرگتر می‌شود، نیاز به اقدام ویژه‌تری است، وزارت ورزش و جوانان سعی دارد تا محل برگزاری مسابقات را به گونه‌ای تنطیم کنند که خانواده‌ها با خاطرات شیرین به خانه‌های خود برگردند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه ایجاد شرایط ایمن و آرام جزو اولویت‌های ماست، تصریح کرد: بعد از مناسب‌سازی‌های لازم جهت ورود بانوان باید ضریب اطمینان از جانب همه متولیان امر اعلام شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان که آیا شخص خودتان موافق حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای تماشای فوتبال هستید یا نه؟ گفت: با توجه به اینکه یک بخشی از سیاست کلان  وزارت ورزش و جوانان افزایش سهم ورزش در اوقات فراغت است، پس این یک موضوع کلی و جزیی به صورت ترکیبی است و اگر شرایط حضور و بسترهای لازم فراهم شود ما هم موافق این موضوع هستیم.

محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح سیاست‌های بخش ورزش بانوان توسط وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان چهار سیاست کلی پایه‌گذاری و تصویب کرده که برای آن، برنامه‌های مختلف تا ۱۴۰۰ در یک برش و ۱۴۰۴ برش دوم تدوین کرده و اجرا می‌کند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان توضیح داد: افزایش سهم ورزش بانوان در اوقات فراغت سیاست اول وزارت ورزش و جوانان بوده و در این خصوص برنامه‌های مختلف به صورت همگانی و تفریحی تبیین شده است.

وی افزود: افزایش سهم ورزش بانوان در تامین نشاط با تغییر سبک زندگی زنان به سمت ورزش سیاست دوم وزارت ورزش و جوانان در حوزه بانوان است.

محمدیان افزایش سهم بانوان در ارتقای عزت و هویت ملی را سیاست دیگر وزارتخانه برشمرد و تصریح کرد: حفظ و صیانت حجاب از جمله اهداف دیگر وزارت ورزش بوده که در ابعاد مختلف از جمله رویدادهای ورزشی، سازمانی و حقوق شهروندی اجرا می‌شود.

 

کد خبر 725215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha