تشکیل اتحادیه چاپخانه داران استان یزد ضروری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به قدمت بیش از ۱۱۰سال صنعت چاپ در استان یزد،خواهان تشکیل اتحادیه چاپ از سوی چاپخانه داران استان یزد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در چهارمین گردهمایی چاپخانه داران استان یزد تشکیل اتحادیه چاپخانه داران استان را ضروری دانست و گفت:تشکیل اتحادیه باعث انسجام و تقویت هرچه بیشتر چاپخانه داران استان یزد می شود.

وی فعالیت حدود 100واحد چاپخانه در استان یزد اشاره کرد و افزود:صنعت چاپ استان یزد از مزیت های خوبی برخوردار است که می تواند استانهای همجوار یزد را نیز از قابلیت و پتانسیل های خود بهره مند سازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه به خدمت صنعت چاپ به جوامع بشری اشاره کرد و اظهار داشت:صنعت چاپ تحول بسیار بزرگی در تمدن بشری ایجاد کرده است.

به گفته وی چاپ باعث حافظه تمدن و انباشته شدن دانش بشری شد تا پیشرفت و توسعه در جامعه شکل بگیرد.

جوادیان زاده همچنین از صنعت چاپ بعنوان یک صنعت سبز و پایدار یاد کرد و گفت:صنعت چاپ جزء صنایعی است که از آن یه نیکی  یاد و صحبت می شود که باید با توجه به ظرفیت و پتانسیل های استان یزد در این حوزه بیشتر سرمایه گذاری شود.

سخنرانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد،اجرای برنامه های متنوع هنری و تجلیل از چاپحانه داران فعال از دیگر برنامه های چهارمین گردهمایی چاپخانه داران استان یزد بود.

کد خبر 725611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha