عملیات اجرایی ساخت مرکز ترومای خراسان جنوبی آغاز می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه وزیر بهداشت در خصوص اهمیت راه اندازی مرکز ترومای در استان دستور داد و تا دوماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود، گفت: همچنین مجوز پذیرش ۲۰ دانشجو برای دانشکده داروسازی بیرجند اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، کاظم قائمی امروز ( 19 شهریور) در نشست خبری پیرامون دستاوردهای هفتمین سفر مقام عالی وزرات بهداشت درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی اظهار کرد: طی سفر وزیر بهداشت حدود 3 تا 4 میلیارد تومان تجهیزات وارد استان کردیم که 4 تا 6 دستگاه مانیتور قلبی به شهرستان سرایان اختصاص یافته که مستقر می شود.

 


وی با بیان اینکه وزیر بهداشت در سفر اخیر به استان خراسان جنوبی دستور اکید برای اختصاص فلوشیب نازایی به استان را داد، افزود: همچنین سهمیه 2 نفر بومی متخصص زنان بعد از اتمام دوره فوق تخصصی را به استان داده شده است.

 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر مردم به دلیل عدم وجود فوق تخصص کلیه اذیت شدند، گفت: وزیر بهداشت در این خصوص نیز برای جذب فوق تخصص دستور دادند و تا اواخر آذرماه به استان معرفی خواهد شد.

 


قائمی از دستور وزیر بهداشت برای راه اندازی رشته کارشناسی ارشد فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد و بیان کرد: با بازدید وزیر بهداشت از مرکز مانیتورینگ دانشگاه و انجام پزشکی از راه دور در استان، دستور صادر شد بیرجند به عنوان قطب طرح مدیسین معرفی می شود و اجرای این طرح در بهبود کیفیت و کاهش اعزام بیماران از شهرستان های دور برای درمان به مرکز استان جلوگیری می شود.

 


وی ادامه داد: وزیر بهداشت دستور ایجاد رشته (رزیدنت) دستیاری تخصصی چشم پزشکی، پوست و پاتولوژی را برای استان صادر کرده است.

 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه مجوز پذیرش 20 دانشجو برای دانشکده داروسازی بیرجند اخذ شده، گفت: این دانشکده از سال 94 مجوز تاسیس را دریافت و راه اندازی شده است اما برای پذیرش دانشجو با مشکلاتی مواجه شده بود که با دستور وزیر بهداشت در این خصوص اقدام می شود.

 


به گفته وی در سفر اخیر وزیر بهداشت به استان خراسان جنوبی برای پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی ارشد فیزیولوژی، باکتری شناسی، نانوتکنولوژی در سال آینده موافقت شده است.

 


قائمی با بیان اینکه وزیر بهداشت برای راه اندازی رشته کتابداری در رشته پزشکی در استان موافقت کرده است، عنوان کرد: همچنین طی این سفر وزیر بهداشت در خصوص اهمیت راه اندازی مرکز ترومای در استان دستور دادند و تا دوماه آینده عملیات اجرایی مرکز تروما آغاز می شود البته مردم برای انجام این کار بزرگ شاید حدود دوسال نیاز باشد سختی های را تحمل کنند.

 


وی تاکید کرد: با جا به جایی بیمارستان امام رضا علیه السلام هیچ نیروی تعدیل نمی شود اما تراکم کار پرسنل در بیمارستان رازی بیشتر خواهد شد البته کلینیک ویژه امام رضا علیه السلام شبانه روزی می شود.

 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه شهرستان نهبندان به اورژانس نیاز دارد و امیدواریم تا پایان امسال شاهد افتتاح اورژانس شهید آتشدست نهبندان باشیم، افزود: احداث ساختمان اورژانس نهبندان حدود 3.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 


قائمی با اشاره به اینکه بیمارستان قاین ردیف بودجه مستقل دارد اما به دلیل مشخص نبودن محل احداث تاکنون کلنگ زنی و شروع عملیات ساختمانی آن به تاخیر افتاده است، بیان کرد: سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز تا اواخر آذرماه به بهره برداری می رسد.

 


وی از اعزام تیم نوآوران سلامت به منطقه رقه بشرویه از ابتدای مهرماه امسال خبر داد و گفت: این تیم به مدت حدود سه ماه خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی رایگان ارائه خواهند داد.

 

 

 

 

کد خبر 726954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha