کسی از شفاعت اولیا خدا بهره می برد که سرمایه ای داشته باشد

حجت الاسلام جاودان با بیان اینکه تنها کسی از شفاعت اولیا خدا بهره می برد که سرمایه ای داشته باشد گفت: اگر انسان می خواهد سرمایه ای برایش باقی بماند باید از گناه دوری کند.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام جاودان در جلسه درس اخلاق این هفته خود گفت: در روایت آمده است از انسان جاهل 70 گناه آمرزیده می شود در حالیکه هنوز از عالم یک گناه آمرزیده نشده است.

وی افزود: افراد در برابر گناه مختلف هستند بعضی از آنها در مقابل گناه مقاومت می کنند اما بعضی دیگر مقاومتشان شکست می خورد و مغلوب می شود در مقابل اینها کسانی هستند که با خونسردی گناه می کنند مثلاً فرد می خواهد همکای خود را حذف کند و با خونسردی و حساب و کتاب نقشه می کشد و او را حذف می کند.

حجت الاسلام جاودان با بیان اینکه هر چه خونسردی و عمد فرد درمقابل گناه بیشتر باشد مقابله اش با خدای متعال بیشتر است گفت: اگر انسان در مقابل گناه مقاومت کند یعنی همه جوانب گناه را ببندد این امکان را دارد که به آن درجه ای برسد فقط خدا را همه کاره بداند و به معنای واقعی کلمه موحد شود.

 

این استاد اخلاق به مسئله شفاعت در قیامت نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد در قیامت باید کسی به دادشان برسد به همین دلیل در قرآن و روایات از احتیاج فرد به ناصر، شفیع و ولی در قیامت یاد شده است.

وی تصریح کرد: کسی که به حضرت علی (ع) دلبسته بسیاری از راه را پیموده اما در قیامت ممکن است به او بگویند که چرا دل به دیگری نیز بسته و یا از غیر حق ترسیده است بنابراین اینگونه افراد باید کسی به دادشان برسد تا بتوانند به سلامت از صراط عبور کنند.

حجت الاسلام جاودان با بیان اینکه تنها کسی از شفاعت اولیا خدا بهره می برد که سرمایه ای داشته باشد گفت: انسان باید حداقل سرمایه را داشته باشد تا بتواند از شفاعت اهل بیت بهره مند شود والا اگر کسی هیچ سرمایه ای نداشته باشد از شفاعت بی بهره می ماند.

 

این استاد اخلاق ادامه داد: علامه محمدحسین اصفهانی که از دانشمندان طراز اول شیعه بوده است نقل می کند که در خواب حضرت ولیعصر را می بیند و از او درباره سرنوشت یکی از بزرگان علمای شیعه می پرسد، حضرت می فرمایند که با شفاعت ما نجات یافت همین مساله نشان می دهد که نباید به اعمال خودمان مغرور شویم و دست به دامان اهل بیت(ع) شویم تا از شفاعت آنها بهره مند شویم.

حجت الاسلام جاودان با بیان اینکه کسی که گناه می کند هیچ سرمایه ای برای خود باقی نمی گذارد گفت: اگر انسان می خواهد سرمایه ای برایش باقی بماند باید از گناه دوری کند والا اعمال خوب او به وسیله اعمال بدش از بین می روند و در روز قیامت از شفاعت هم بهره ای نمی برد.

وی ادامه داد: اینکه چه زمانی اهل بیت(ع) به کمک انسان می رسند بستگی به مقدار سرمایه انسان دارد هر چه انسان سرمایه اش کمتر باشد شفاعت اهل بیت نیز دیرتر به او می رسد و ممکن است پس از سالها عذاب او را شفاعت کنند.

شایان ذکر است درس اخلاق حجت الاسلام جاودان طبق روال هر هفته چهارشنبه 13 مهر برگزار شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 72746

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha