یزد می تواند به قطب پزشکی منطقه تبدیل شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به حضور و مشارکت خیرین گفت: یزد ظرفیت تبدیل شدن به قطب پزشکی منطقه را داراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (27 شهریور) در مراسم افتتاح پروژه های بهداشتی استان یزد در محل بیمارستان شهید صدوقی یزد گفت: یکی از توفیقات هر ایرانی ها، گذراندن یک دهه استثنایی محرم در استان یزد است که این از گذشتگان و نیاکان ما به جا مانده است.

 

وی افزود: به اعتقاد من فرهنگ اهم از علم است و زنده نگه داشتن سنت ها، خیلی ویژگی هایی را برای این استان توانسته حفظ کند و برخی از استان های ما از آن بی بهره مانده اند.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در یزد از زمان بعد از نماز صبح تا پاسی از شب هیات متصل به هم با آشنایی با فرهنگ امام حسین (ع) همراه با شور و شعور حسینی عزاداری می کنند.

 

قاضی زاده هاشمی با اشاره به افتتاح پروژه های استان یزد تصریح کرد: در این سفر بالغ بر 40 پروژه در بخش های درمانی، بهداشتی و آموزشی به بهره برداری می رسد.

 

وی ادامه داد: بیمارستان شهید صدوقی یزد با بالغ بر 500 تخت بیمارستانی یکی از مراکز آموزشی درمانی خوب ما در کشور است که میزبان اقوام مختلف از استان ها و شهرهای دور دست است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حضور خیرین و مردم یکی از ویژگی های پروژه ها است که امروز نیز 117 تخت ان توسط خانواده صادقیان به بهره برداری می رسد.

 

وی بیان کرد: ما خانواده های بسیار زیادی داریم که خیر هستند و امروز نیز اولین پروژه را با حضور مادر شهید افتتاح کردیم.

 

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: حضور مردم در این برنامه ها بسیار ارزشمند است که برای خانواده ها و به خصوص برای نسل های آینده ماندگار خواهد بود.

 

وی بیان کرد: خداوند به زمان قسم می خورد و بیان می کند که همه انسان ها در خسران هستند و الا افرادی که کار خیر انجام می دهند و این کار پرسنل های بیمارستان به عنوان یکی از افرادی هستند که این کار خیر را انجام می دهند.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این فرصت و لباس سفیدی که افتخار ما است به نظر می رسد بسیار مغتنم است و همانطور که خداوند بیان کرده در خسران نیستیم و اگر درست عمل کنیم جز بهترین اعمال است.

 

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: اگر به هدف ابا عبد الله الحسین که مبارزه با جهل و امر به معروف و نهی از منکر توجه کنیم ما نیز امروز شاهدیم که شما به عنوان امران معروف هستید و به خوبی کار خود را انجام می دهید.

 

وی افزود: هیچ امری بهتر از عمل کردن نیست و در حالی که امروز بیشتر حرف می زنند که اگر حرف نزنند بیشتر معروف انجام می دهندف ما می توانیم با عمل کار خود را به خوبی انجام دهیم و مردم را خوشحال کنیم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: آنچه امروز مردم میخواهند عمل کردن است و اگر کسی میخواهد بگوید انقلابی است و به فکر مردم است، باید نشان دهد که چه باری از دوش مردم را بر می دارد.

 

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: امروز که همه می خواهند مردم را بترسانند و در دل مردم را خالی کنند، ما میتوانیم به عمل کردن به گونه ای فعال عمل کنیم.

 

وی ادامه داد: ما می دانیم که دولت با مشکلاتی رو برو است که درآمدها به عنوان یکی از این مشکلات است ولی امروز با توجه به افزایش توقعات ما باید به گونه ای فعال عمل کنیم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: الان مدت ها است که دیگر نیازی نیست که ماهواره ها خوراک تهیه کننند متاسفانه بیش از آنچه نیاز باشد خودمان خوراک ایجاد می کنیم و به دور از توقعات هر روز حرف می زنند و تکذیب می کنند.

 

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: من اعتراف می کنم که اگر کمی به یزد بیشتر برسیم می توانیم کاری کنیم که یزد به عنوان قطب پزشکی منطقه باشد و با توجه به حضور متخصصان و خیرین و افراد مختلف ما می توانیم این کار را انجام دهیم و وزارت بهداشت نیز آماده همکاری هستیم.

 

 

 

کد خبر 728519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha