استقبال کودکان کشورهای مختلف از جشنواره  صلح و دوستی تبریز

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: علاوه بر آثار ۳۲ استان کشور آثاری از ترکیه، برزیل، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، استونی، مراکش، کرواسی، اسلوونی، لبنان، اردن، عراق و افغانستان به جشنواره ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سعید کنعانی، مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی امروز در اختتامیه دومین جشنواره بین المللی «صلح و دوستی» که در پارک موزه شمیم پایداری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر آثار 32 استان کشور آثاری از ترکیه، برزیل، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، استونی، مراکش، کرواسی، اسلوونی، لبنان، اردن، عراق و افغانستان به این جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه ترکیه و برزیل بیشترین آثار ارسالی را در میان کشورهای خارجی شرکت کننده در این جشنواره دارند، افزود: استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان و کرمان بیشترین آثار ارسالی به این جشنواره را در میان شرکت کننده های داخلی دارند.

دبیر جشنواره صلح و دوستی خاطرنشان کرد: در طرح راهنمای نوروزی امسال، در کنار ایستگاه های طرح ملی ایمنی سفر و سلامت مسافران نوروزی فضایی بنام فضای دوستدار کودک و نوجوان پیش بینی شده بود که کودکان (گروه سنی 5 تا 12 سال) در این فضاها اقدام به نقاشی با عنوان های نه «به حوادث جاده ای» و «صلح و دوستی» کردند. 

همچنین علی بدرشکوهی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: اکنون جهان نیازمند صلح و دوستی است و این جشنواره ترجمان عملی برای فرهنگ سازی در این خصوص است. 

وی افزود: برای ترویج چنین فرهنگی باید از حالا بر افکار کودکان و نوجوانان تاثیر بگذاریم و در این خصوص ایران همیشه پیشتاز بوده است. 

کد خبر 733048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha