برگزیدگان جشنواره بین المللی صلح و دوستی معرفی شدند

برگزیدگان پنجمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین المللی نقاشی «صلح و دوستی» امروز در تبریز معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آلیس آلوز، لارا رچیا، گوستاو پورتلا، دانیلو گومز، مانوئلا سامفاریو از برزیل، ترزا لوجیمزی، سارا سویتانا، اریکا کولاک و گریت پیسکولیک از کرواسی، آلو دینو، ساندرا وکسا، آلونی هاینو از استونی، داراد اسکول از ترکیه و زکریا جلال از لبنان جوایز آثار برتر خارجی را از آن خود کردند. همچنین سعید آموروس از مراکش شایسته تقدیر شناخته شد.

شهاب الدین صابونچی، رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور امروز در اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: از 12 کشور دنیا 60 اثر و از 32 استان بیش از 44 هزار و 500 اثر نقاشی به دبیرخانه جشنواره رسید. 

وی ادامه داد: 50 اثر ایرانی و آثاری از پنج کشور برزیل، کرواسی، استونی، ترکیه و لبنان توسط هیات داوران جشنواره انتخاب و تجلیل شدند. 

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور افزود: صلح و دوستی، فعالیت های بشردوستانه و ترویج مفاهیم اولیه و پایه از سیاست ها و اولویت های مهم جمعیت هلال احمر کشور است. 

صابونچی ادامه داد: بر این اساس 80 هزار مدرسه در کشور دارای کانون های دانش آموزی هستند که مهارت های اولیه را فرا می گیرند؛ کانون غنچه های هلال احمر نیز با سیاست فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ صلح و دوستی برای سنین پایین تشکیل شده است. 

کد خبر 733036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha