جشنواره بین المللی «صلح و دوستی» در تبریز برگزار می شود

جشنواره بین المللی نقاشی «صلح و دوستی» با شرکت ۴۴ هزار و ۵۹۲ اثر از داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سعید کنعانی، مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که اختتامیه جشنواره بین المللی نقاشی 'صلح و دوستی' فردا هجدهم مهر در تبریز برگزار می شود، گفت: 44 هزار و 592 اثر از داخل کشور و 12 کشور خارجی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر 32 استان کشور آثاری از ترکیه، برزیل، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، استونی، مراکش، کرواسی، اسلوونی، لبنان، اردن، عراق و افغانستان به این جشنواره ارسال شده است.

کنعانی با اشاره به اینکه ترکیه و برزیل بیشترین آثار ارسالی را در میان کشورهای خارجی شرکت کننده در این جشنواره دارند، افزود: در داخل کشور استان های آذربایجان شرقی با 6هزار و 566 اثر، استان خراسان رضوی با پنج هزار و 866 و استان اصفهان با سه هزار و 881 اثر رتبه های اول تا سوم را از لحاظ تعداد آثار ارسالی به جشنواره دارند و استان کرمان چهارم است.

وی اعلام کرد: 50 اثر برتر توسط هیات داوران جشنواره برگزیده و در مراسم اختتامیه به تمام آثار خارجی رسیده نیز لوح یادبود و تقدیرنامه اعطا می شود؛ آیین اختتامیه دومین جشنواره بین المللی صلح و دوستی 18 مهر در پارک موزه شمیم پایداری تبریز برگزار می شود.

کد خبر 732791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha