آغاز طرح توزیع لباس همراه در بخش خون بیمارستان کودکان تبریز

جمعیت خیریه قلب های سبز اقدام به راه اندازی طرح "تهیه و توزیع لباس های بیمار و همراه" تمام نخی و قابل شست و شو کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، از جمله عوامل مهم و موثر در حفظ بهبود سلامتی کودکان مبتلا به سرطان رعایت اصول بهداشتی به منظور جلوگیری از آلودگی های میکروبی و عفونی است.

این کودکان جهت گذراندن دوره درمانی خودباید تعداد روزهای زیادی را در بخش خون بستری باشند، از این جهت نیازمند تعویض مکرر لباس خواهند بود که این امر موجب تحمیل هزینه اضافی به خانواده ها می شود.

متاسفانه به علت عدم توان مالی برای بسیاری از خانواده ها امکان تعویض مکرر این لباس ها وجود ندارد و خطر شیوع عفونت افزایش می یابد. 

جمعیت خیریه قلب های سبز نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت در حوزه سلامت کودکان مبتلا به سرطان جهت رفع این مشکل، اقدام به راه اندازی طرح "تهیه و توزیع لباس های بیمار و همراه" تمام نخی و قابل شست و شو کرده است.

بنابر این گزارش، در این طرح علاوه بر یکپارچه سازی بخش خون بیمارستان کودکان تبریز و استفاده از رنگ های شاد در لباس ها که تاثیر مثبتی در افزایش روحیه کودکان دارد، قابل شست و شو بودن این لباس ها موجب شده شیوع عفونت به طور چشم گیری کاهش یابد.

فاز اول این طرح در بخش خون بیمارستان کودکان از چهاردهم مهرماه سال جاری با حضور همه روزه اعضای داوطلب جمعیت خیریه قلب های سبز با حمایت خیرین همیشه همراه جمعیت در حال اجرا است.

گفتنی است، طرح هیچ گونه هزینه ای برای خانواده ها ندارد و خانواده ها می توانند با استفاده از این لباس های با کیفیت گامی مثبت در جهت بهبود هرچه سریع تر فرزندان خود بردارند.

کد خبر 733241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha