باورهای مردمی قوه محرک کار خیر است/لزوم ورود خیرین در اصلاح رفتارهای اجتماعی

وزیر بهداشت به نقش اهالی فرهنگ و هنر در پیشگیری و ارتقای فرهنگ سلامت و بهداشت اشاره کرد و گفت: با فرهنگ سازی ریشه بسیاری از مشکلات رفتاری شناسایی و اصلاح رفتار موجب کاهش مشکلات در عرصه های سیاسی و اجتماعی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان، «حسن قاضی زاده هاشمی» شامگاه گذشته در اختتامیه اولین جشنواره فیلم مهر سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در حوزه سلامت و بهداشت خاطر نشان کرد: هنر هفتم و اهالی فرهنگ و هنر نقش بسزایی در پیشگیری و ارتقای فرهنگ سلامت و بهداشت دارند و برای استفاده از این ظرفیت باید به سوی آنان دست نیاز دراز کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تکیه بر کار خیرین در حوزه بهداشت و درمان افزود: کار خیرین علاوه بر ساخت و ساز و تامین تجهیزات، بالا بردن فرهنگ جامعه و اصلاح رفتار افراد جامعه است.


وی افزود: با فرهنگ سازی ریشه بسیاری از مشکلات رفتاری شناسایی و اصلاح رفتار موجب کاهش مشکلات در عرصه های سیاسی و اجتماعی می شود.

 

این مقام مسئول در حوزه بهداشت و درمان با تجلیل از کار خیرین گمنام در این حوزه افزود: خیرین گمنام در دورافتاده ترین مناطق کشور به خدمت رسانی و رفع نواقص مشغول هستند.

 

قاضی زاده هاشمی با اشاره بر باورهای مردمی که قوه محرک کار خیر است، گفت: کسی که بر اساس باورهای خود از منافع شخصی میگذرد و به دیگران کمک میکند شیرینی و لذت کار خیر را درک کرده و آن را رها نخواهد کرد.

 

وی اصفهان را سرآمد در فعالیت های خیر دانست و اظهار کرد: جوانان اصفهانی در دوران دفاع مقدس از جان خود گذشتند و امروز در قالب خیریه های درمانی به حمایت از بیماران و ساخت و ساز و تهیه تجهیزات پزشکی کار خود را ادامه دادند.

 

گفتنی است اولین جشنواره کشوری فیلم کوتاه «مهر سلامت» در چهار بخش داستانی، مستند، فیلم و بخش ویژه دانش آموزی  از ۲۳تا ۲۶ مهرماه در اصفهان برگزار شد./

 

کد خبر 734603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha